Dolby Atmos Beam (Gen2) + AppleTV 2023 + Samsung TV met Arc Hdmi

  • 23 April 2023
  • 3 reacties
  • 213 Bekeken

Hallo, daar ben ik weer met dezelfde soort vraag!

Zoals ik in mijn vorige post al aangaf weet ik dat er al meerdere topics zijn over dit onderwerp, ik heb van alles gelezen en geprobeerd maar ik kom er niet uit. Vandaar dat ik het zo probeer.


Inmiddels is mijn set up iets veranderd maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om Dolby Atmos te krijgen, enkel Dolby Vision.

Ik heb een Sonos Beam (Gen2) en 2 Sonos One SL die ingesteld staan als surround speakers.

Ik heb een AppleTV 4K (nieuwste 2022 model).

En ik heb een Samsung KS8000 TV met een HDMI ARC aansluiting.


De AppleTV zit aangesloten op een normale HDMI poort en de Sonos Beam staat aangesloten op de HDMI ARC poort.

De audiostructuur op de AppleTV heb ik ingesteld op automatisch omdat ik alleen de keuze krijg uit dd 5.1 en stereo.

Op mijn tv heb ik de volgende instellingen staan:

HDMI Geluidsformaat: Bitstream. (Alleen keuze uit Bitstream of PCM)

Geluidsformaat: PCM (Alleen keuze uit PCM of DTS Neo 2:5, Dolby Digital en DTS staan op niet selecteerbaar)

 

Weet iemand hoe ik het met mijn huidige set up voor elkaar ga krijgen om Dolby Atmos in te stellen?

 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Je TV is uit 2016. Toen was er nog (nauwelijks) sprake van Atmos. Grote kans dat je TV dat niet doorgeeft als hij het al van de Apple TV krijgt. Dus eigenlijk twee vragen:

  • Geeft je Apple TV Atmos door aan de TV; en dan
  • Kan de TV dat doorgeven aan de Beam?

Ik zou eens beginnen bij Apple en Samsung.

Je TV is uit 2016. Toen was er nog (nauwelijks) sprake van Atmos. Grote kans dat je TV dat niet doorgeeft als hij het al van de Apple TV krijgt. Dus eigenlijk twee vragen:

  • Geeft je Apple TV Atmos door aan de TV; en dan
  • Kan de TV dat doorgeven aan de Beam?

Ik zou eens beginnen bij Apple en Samsung.


Je hebt gelijk, mijn huidige tv gaat volgens Samsung geen Dolby Atmos kunnen produceren.

Mocht iemand met dezelfde issue zitten dan kan je nog een converter kopen maar ik ga zelf met de tijd gewoon een tv kopen die het wel aan kan.

voor degene die wel de converter willen:

HDFury Arcana HDF0160, HDMI-scaler en eARC-adapter, compatibel met alle audioformaten, met schaaloptie, converter voor HDMI-bronnen en eARC-geluidssystemen https://amzn.eu/d/2Wdi2Ie

 

 

Reputatie 7

Dat was inderdaad mijn tip geweest!