Vraag

Dipjes in geluid bij televisie

  • 23 January 2017
  • 9 reacties
  • 669 Bekeken

Ik heb steeds onderbrekingen in het geluid bij afspelen tv, ik heb de optische kabel al vervangen en ander sonos kanaal gekozen, het probleem blijft.
Ik hen een playbar 2x play 1 en een bridge, weet iemand waar het probleem zit ?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 3
Waar zit de optische kabel op aangesloten?

En zijn die onderbrekingen op de Playbar, of op de Play 1's?
De optische kabel gaat van de playbar naar de tv, de onderbreking is merkbaar bij beide, dus geluid valt helemaal weg gedurende een paar seconden.
Reputatie 3
Als de optische kabel zeker goed zit, en er zijn geen onderbrekingen bij het luisteren naar gewone muziek, ligt het wellicht aan de tv. Maar je kan altijd nog verifiëren bij de klantendienst natuurlijk.
Goedendag, Ook ik ben benieuwd wat het probleem hier van is, heb de gelijke klachten, gaat vooral tijdens het schakelen van de geluidssporen. Het schakelt soms twee drie keer met gevolg dat het geluid even wegvalt.Het probleem herhaalt zich na te switchen van een tv kanaal opnieuw Dit icm Sony Tv via Optische uitgang
Reputatie 5
Badge +2
Om te achterhalen wat er gaande is, wil ik je vragen om een diagnose in te sturen als het probleem zich voordoet. Post je bevestiging's nummer hier.
Ik heb vergelijkbare klachten en zojuist 7556636 aangemaakt. In combinatie met Sony TV enn KPN glasvezel. Hoop op een oplossing.
Reputatie 5
Badge +2
@Camiel Zou je ons telefonisch willen contacteren? Dan kunnen we goed naar je situatie kijken en je het meest efficienst helpen. Ons nummer vind je op www.sonos.com/contact.
Ik ervaar in mijn configuratie hetzelfde.
Audio-uit van TV aangesloten op lijn-in van een Connect.
Bij het afspelen van tv-audio naar 4x Play-1 en Sub valt het geluid regelmatig weg.
Mijn Sonos systeem is op de Connect via een netwerkkabel aangesloten op het internet om een eigen Sonos netwerk te realiseren met als doel een stabiele audio ervaring.
Waar ligt het probleem?
Reputatie 4
Badge +3
Ik ervaar in mijn configuratie hetzelfde.
Audio-uit van TV aangesloten op lijn-in van een Connect.
Bij het afspelen van tv-audio naar 4x Play-1 en Sub valt het geluid regelmatig weg.
Mijn Sonos systeem is op de Connect via een netwerkkabel aangesloten op het internet om een eigen Sonos netwerk te realiseren met als doel een stabiele audio ervaring.
Waar ligt het probleem?


Het probleem ligt in dat deze situatie niet echt ondersteund wordt. Het is namelijk niet door ons te garanderen dat als je TV geluid naar de lijn-ingang van een Connect stuurt en dan draadloos dit doorstuurt naar additionele Sonos speakers, dat dit zonder uitval zal spelen. Hiervoor hebben we juist de Playbar/Playbase in het leven geroepen zodat we dat wel kunnen garanderen (specifiek dan in combinatie met 2 surroundspeakers).

Om even de situatie te schetsen wat u op het moment heeft:
- Er gaat een geluidssignaal van de TV naar de Lijn-Ingang van de Connect
- Dit geluid wordt via het 2.4GHz signaal van de Connect zelf doorgestuurd naar de andere draadloze speakers
- Dit geluid wordt zonder buffer verstuurd, omdat er geen vertraging mag zijn gezien het geluid van een TV is
- Omdat er geen buffer is, hoor je elke dip in de WiFi verbinding tussen deze apparaten in het geluid

2.4Ghz kan je vergelijken met een tweebaans snelweg. Data pakketjes (de muziek of het geluid vanaf de lijn-ingang) zijn de autos die hierover heen gaan. Op het moment dat je radio of Spotify of dergelijke afspeelt, gaan er ongeveer 100 autos per minuut over deze snelweg, en als de autos (data pakketjes) eventueel moeite hebben om allen aan te komen op hun bestemming, wordt er een filebaan geopend (de buffer). Met TV geluid zijn dit 1000 autos (data pakketjes). Daarnaast is er geen buffer, dus geen file baan om eventuele vertragingen of dergelijke op te vangen.
Dit is ook een van de redenen dat als je een Playbar hebt en hier surroundspeakers aan koppelt, dat deze onderling communiceren via het snellere 5GHz netwerk van de Playbar, omdat 2.4GHz het simpelweg niet kan bijbenen.

Het is niet onmogelijk dat dit werkt, maar het is niet te garanderen, en daarom ook niet officieel ondersteund. De lijn-ingang van een apparaat (Connect, Connect:AMP of Play:5) is voor gebruik op het apparaat zelf, en als je eventueel dit draadloos wil doorsturen naar andere speakers, dan zul je eventueel met de compressie instelling in Sonos moeten spelen om dit soepel te laten spelen (compressie zorgt voor vertraging in het geluid, dus dit is niet te gebruiken met TV geluid).

Als je dit zonder uitval wilt hebben, zul je alle speakers en de Connect met netwerkkabel moeten aansluiten. Netwerkkabels hebben een grotere snelheid in data verzending, en hebben deze limiet niet.

Hopende dat deze uitleg wat duidelijkheid schept.