Vraag

'de tv-luidsprekers zijn uitgeschakeld in het menu configuratie' boodschap


Badge
Na de installatie van een Playbar: bij het bedienen van het volume via de Ziggo-afstandsbediening (dat werkt goed) verschijnt steeds de boodschap 'de tv-luidsprekers zijn uitgeschakeld in het menu configuratie' op het tv-scherm. Sonos waarschuwt daarvoor bij de installatie van een Playbar, en zegt dat het probleem opgelost moet kunnen worden. Het gaat om een Philips 55PFL7008 smart-tv.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Het is uiteraard gek, dat als je zelf bewust de keuze maakt de interne speakers van een TV uit te zetten, dat de TV je dan elke keer een melding geeft dat de interne speakers uitgezet zijn.
Voor dit probleem kan je het beste telefonisch contact met Philips opnemen, met de vraag of Philips hier een oplossing voor weet.
Enige wat minder fijne oplossing die ik weet, is om een koptelefoon op de koptelefoon uitgang van de TV aan te sluiten, dan zal de TV via optisch aan de playbar, en via de koptelefoon geluid geven.
De melding die je dan ziet zou moeten verdwijnen omdat de TV denkt via de koptelefoon z'n geluid te geven ipv de interne speakers ( die uit staan )
Nou die oplossing werkt dus niet. Ik heb én een draadloze koptelefoon (Sennheiser) én een Philips TV. Irritante melding blijft in beeld komen ondanks het feit dat ik die koptelefoon eraan heb zitten. Geen geluid uit de koptelefoon helaas.
Reputatie 5
Badge +3
UIt de handleiding van je TV maak ik geen andere instellingen op die je kan aanpassen.

http://download.p4c.philips.com/files/4/42pfl7108h_12/42pfl7108h_12_dfu_eng.pdf pagina 12

Hier geven ze aan dat je gewoon via een optische kabel een extern audio apparaat kan aansluiten. Waarom de tv dan alsnog een melding weergeeft op het scherm kan ik ook niet bepalen.

Had je hier al contact met Philips over opgenomen?
Reputatie 7
Badge +2
We noemen dit dan ook een NAG-screen, ook wel vervelend scherm.
Het is uiteraard gek dat een TV een melding in je scherm laat zien als je bewust zelf de keuze maakt om de speakers uit te zetten.
Hier wil je inderdaad contact met de fabrikant van de TV voor opnemen.
Badge +1

Inmiddels al een oplossing bekend?....zit hier met exact hetzelfde irritante verschijnsel

Reputatie 5
Badge +3

Een mogelijk oplossing is verschillend per merk of model. Als je verdere hulp wilt is het verstandig om meer informatie te plaatsen.

Badge +1

Ik heb een Philips 42pfl7008k/12 tv met een KPN ontvanger welke met HDMI ARC aan de tv hangt. Playbar hangt via Toslink aan het KPN kastje. Ik heb ook de Toslink van de Playbar direct in de TV gehad met het zelfde resultaat alleen nog meer problemen met lipsync.

Koptelefoon inpluggen heb ik al geprobeerd (werkt wel in de slaapkamer bij een andere [goedkopere] Philips TV waar ik een Beam aan heb hangen) maar deze TV blijft dan gewoon geluid via z'n eigen ingebouwde speakers afspelen.

Het zou mooi zijn als de KPN afstandsbediening bijvoorbeeld alleen in staat zou zijn om de TV aan en uit te zetten. Zappen gaat via KPN kastje en geluid via Playbar. Om dit te bereiken heb ik allerlei verschillende koppel code's voor de afstandsbediening geprobeerd maar telkens gaat ook het geluid mee.

 

Philips heb ik gebeld maar die konden mij niet helpen (TV is inmiddels 6 jaar oud, en dan hebben ze al zoiets van...zooooo oud???? Geen informatie meer van beschikbaar).

 

Melding is best irritant, vroeger met m'n "ouderwetse" home cinema set welke via HDMI was aangesloten had ik het niet.

 

Mvg Richard

 

Reputatie 5
Badge +3

Lipsync kunnen we naar kijken als je een diagnose maakt kort nadat het probleem zich voordoet. 

Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Plaats het nummer dat in beeld verschijnt hier als reactie.

Dat je tv een bericht weergeeft kunnen we niks aan doen. De Playbar zit optische aangesloten op je tv en een optische kabel kan geen informatie terugsturen naar je tv. Om die reden kan de Playbar niet de directe oorzaak zijn van je probleem. Het scherm dat je ziet is je tv zelf.

Badge +1

Begrijp ik, maar aangezien het een meer voorkomend verschijnsel is.... Hoop ik dat iemand het hier leest en een tip heeft om het verschijnsel te verhelpen of te omzeilen. Dat het niet aan Sonos ligt is mij duidelijk, maar meedenken word wel gewaardeerd.

Reputatie 7
Badge +2

Het vermijden van ‘t bericht is misschien op te lossen door een kop-telefoon op een 3.5mm (koptelefoon) uitgang van de TV aan te sluiten.

Dan zal de TV het geluid via optisch en via de koptelefoon aanleveren.

Je kan in dat geval zelfs alleen een kabel erin steken, zonder dat er daadwerkelijk een koptelefoon op die kabel verbonden zit.

Dan zou de melding mogelijk kunnen verdwijnen, waarin de Sonos nogsteeds via optisch zijn geluid aangeboden krijgt.

Badge +1

 

Koptelefoon inpluggen heb ik al geprobeerd (werkt wel in de slaapkamer bij een andere [goedkopere] Philips TV waar ik een Beam aan heb hangen) maar deze TV blijft dan gewoon geluid via z'n eigen ingebouwde speakers afspelen.

Het zou mooi zijn als de KPN afstandsbediening bijvoorbeeld alleen in staat zou zijn om de TV aan en uit te zetten. Zappen gaat via KPN kastje en geluid via Playbar. Om dit te bereiken heb ik allerlei verschillende koppel code's voor de afstandsbediening geprobeerd maar telkens gaat ook het geluid mee.

Mvg Richard

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Word telefoontje naar Philips denk ik, wij van Sonos kunnen weinig doen aan de melding die de TV geeft.

Als Philips je er niet mee verder kan helpen is dat vervelend, maar wij van Sonos kunnen hier weinig extra op aankaarten.

Weet je wel zeker dat je de juiste uitgang gebruikte? want de TV speakers zouden uit moeten gaan als je een kop-telefoon erop aansluit.

Probeer eens de instelling van je TV op Hoofdtelefoon in te stellen. Werkt bij mij (TV geeft geen melding meer en geluid wordt toch op Playbar afgespeeld via optische kabel)

Nou die oplossing werkt dus niet. Ik heb én een draadloze koptelefoon (Sennheiser) én een Philips TV. Irritante melding blijft in beeld komen ondanks het feit dat ik die koptelefoon eraan heb zitten. Geen geluid uit de koptelefoon helaas.

Je moet dan wel de televisie speakers in het menu inschakelen , dan de koptelefoon erin en het is gefixed

Badge +1

Nou die oplossing werkt dus niet. Ik heb én een draadloze koptelefoon (Sennheiser) én een Philips TV. Irritante melding blijft in beeld komen ondanks het feit dat ik die koptelefoon eraan heb zitten. Geen geluid uit de koptelefoon helaas.

Je moet dan wel de televisie speakers in het menu inschakelen , dan de koptelefoon erin en het is gefixed

Waarom de tv luidsprekers uitschakelen? Zet het volume op ‘0’… Zo heb ik het altijd gedaan, nu zelfs ook bij mijn playbar en philips tv… (en de vorige tv)

Probeer eens de instelling van je TV op Hoofdtelefoon in te stellen. Werkt bij mij (TV geeft geen melding meer en geluid wordt toch op Playbar afgespeeld via optische kabel)

Dank voor dit antwoord, werkt bij mij prima !