De TV luidsprekers zijn uitgeschakeld in het menu configuratie

  • 3 September 2017
  • 4 reacties
  • 6437 Bekeken

Vervelende melding nadat ik de tv speakers in het menu van mijn philips tv heb uitgezet, zowel philips als ziggo afstandbediening geeft deze melding weer. Probleem bestaat al heel lang zo te lezen, heb alles geprobeerd van diverse codes van andere tv merken als een koptelefoonstekker in tv, maar klacht blijft hetzelfde. Wie heeft de verlossende oplossing inmiddels gevonden.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hier zijn workarounds voor (soms). Je kunt de speakers bijvoorbeeld weer aanzetten als de televisie een koptelefoon uitgang heeft. Dan stop je een goedkoop plugje erin en knip je t snoer door. Dan heb je geen geluid omdat de televisie denkt dat er een koptelefoon in zit en je hebt ook geen draadjes van de koptelefoon hangen. Het is dan alleen te hopen dat de plug op de achterkant zit zodat je deze niet ziet.
Een andere oplossing is een fenomeen dat 'Hotel-modus' wordt genoemd. Hier een link naar waar deze te vinden is. Misschien werkt dat niet, maar dan zou Philips zelf je misschien meer kunnen vertellen.
Oplossing gevonden: Reset ziggo afstandsbediening met fn del en 0 gelijktijdig in te drukken, mediabox uitzetten met schakelaar achterkant. Vervolgens weer aanzetten aan achterkant en met de hand de aanknop op box indrukken. Tv staat ook aan.
Nu afstandsbediening opnieuw koppelen aan ziggobox met knop rechtsonder achterkant ziggoafstandsbediening.
Als laatste stap de afstand in de sonosapp koppelen ( als dit nog miet gebeurt was )
Niet meer je ziggoafstandsbediening aan je tv koppelen en je hebt geen last meer van hinderlijke meldingen. Alleen kan je de tv ook niet meer op standby zetten met ziggoafstandsbediening, maar dat vind ik minder vervelend. Applaus voor mezelf ???
Wel bedank voor je reactie Bob, die code voor philips kon ik niet. Weet nooit waar het goed voor is, alleen bij mijn type tv kan ik niet voor hotelmodus kiezen, dus ik kan het ook niet testen of dit ook zou helpen
Reputatie 5
Badge +2
Vind het heel goed van je dat je er zelf uitgekomen bent! Het is een goeie tip die we zeker mee gaan nemen.