Beantwoord

De Arc gaat niet automatisch aan als tv aan gaat

  • 9 June 2021
  • 9 reacties
  • 478 Bekeken

Hallo.

 

 

Waarom gaat mijn arc niet aan als ik mijn tv aanzet???moet de arc eerst van de stroom halen om hem aan te krijgen

icon

Beste antwoord door 106rallye 9 June 2021, 15:00

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Hmmmm. De meeste mensen beginnen zo'n vraag met informatie die handvatten biedt om ze te helpen. Meestal iets als: “Ik heb sinds kort een Arc bij mijn TV merk X, type Y, bouwjaar Z". De Arc is via HDMI-ARC aangesloten op de TV, HDMI-CEC (Simplink, Bravia Link, Anynet+) staat uit. Muziek gaat prima, maar de Arc lijkt niet aan te gaan als de Tv aangaat.” Zou je dat lukken denk je?

Tv is een Samsung q75195t hdmi cec staat aan.

Reputatie 7

Staat eARC aan? Heb je dat nodig (bijvoorbeeld om Dolby Atmos van een externe speler naar je Arc te krijgen)?

Ja earc staat aan .

Reputatie 7

En mijn tweede vraag: heb je eARC nodig? Voor geluid van apps op de TV (Netflix bijvoorbeeld) heb je namelijk geen eARC nodig - daar wordt Dolby Atmos via een DD+ signaal naar de Arc gestuurd, dat ook via ARC kan worden verzonden. Je zou eARC eens uit kunnen zetten om te kijken of het dan beter gaat. Beschikt je TV over de laatste software? En je Sonos?

Ja heb ik ook geprobeerd en beide zijn up to date

Reputatie 7

Je antwoorden zijn wat kort en daardoor voor mij niet duidelijk. Je hebt het uitzetten van eARC geprobeerd. Hielp dat?

Ja sorry. Ja heb ik geprobeerd maar werkt niet

Reputatie 7

Dan lijk je al wel veel gedaan te hebben wat zou moeten werken. Ik zie nog twee andere mogelijkheden:

  • eens een andere HDMI-kabel proberen; en
  • kijken of het ook voorkomt als je andere bronnen hebt afgekoppeld.