Skip to main content
Vraag

Compatibiliteit

• February 20, 2026
  • 2 reacties
  • 18 Bekeken

Heb mezelf compleet in nesten gewerkt. Had een goed werkende set-up met Playbar, Sub en 2 Play:1’s, geïnstalleerd in surround (dus zowel voor muziek -vooralsnog enkel via Spotiyf) als voor een home cinema-ervaring). Was de laatste jaren wel een beetje sukkelen met de App (Sonos 1 vs 2). Playbar en Sub in zwarte uitvoering, de Play:1 beide in wit (foutje, toen al, alles aangekocht in 2013). Nu nieuw interieur, witte Play:1 moesten eruit, en ik heb 2 zwarte ERA 100 aangekocht, in de hoop de 2 oude Play:1 dan te kunnen gebruiken in keuken en kantoorruimte. Nu blijken die ERA echter niet compatibel te zijn. En ik heb de verpakking reeds weggegooid dus retourneren geen optie. 2 X gebeld met helpdesk maar verschillend antwoord gekregen ivm mogelijke oplossing. Bijvoorbeeld: als ik nu ook een nieuwe playbar koop, kan ik dan verder of moet ook de sub vervangen worden: éénmaal is het antwoord : “oude sub 2013 is compatibel”, tweede keer: “niet compatibel”. Mijn vragen dus: (1) klopt het dat de ERA totaal niet te connecteren zijn met de oude Playbar en Sub om te fungeren in surround/home cinema? (2) Kan ik mijn probleem oplossen door enkel een nieuwe playbar te kopen, of dient ook de sub vervangen? (3) Stel dat ik alles vervang, kan ik dan mijn 2 oude Play:1 nog elders in huis gebruiken, en zo ja, moet dat dan op App Sonos 1 of Sonos 2? Tenslotte nog een (4) andere vraag: ik zou een draaitafel willen toevoegen; wat is daarvoor de beste optie? En als (5) allerlaatste: ik heb nog een bridge, maar begrijp dat die nergens meer voor nodig is. Klopt dat?

2 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • February 20, 2026

Zie hier een eerder topic:

106rallye
  • February 20, 2026

Geen Era speaker werkt met een Playbar. Zie https://en.community.sonos.com/home-theater-229129/playbar-era100-6889388

Nieuwe Playbars bestaan niet (en ze werken dus niet met je Era’s), dus wordt het een Beam of een Arc Ultra. Je Sub werkt daar gewoon mee, zie https://support.sonos.com/en/article/set-up-your-sonos-sub