Vraag

Chromecast/Sonos/Philips tvissue

  • 31 December 2019
  • 2 reacties
  • 240 Bekeken

Ik heb sinds een week een nieuwe Philips 4K tv, daarbij een een chromecast ultra aangeschaft om video’s van mijn server te streamen. Eigenlijk is alles top, echter als ik switch van kijken van de chromecast naar normaal tv kijken is er een verschil in volume van het geluid. Daar waar deze op een acceptabe nivo staat als ik via de chromecast kijk staat het volume op heel erg hard als ik switch naar tv kijken. 
 

Via de Sonos app heb ik de afstandsbediening vd nieuwe tv ingesteld en ook bij de chromecast is de Sonos set (2x de 1 en de playback) gelinkt, maar toch lukt het mij niet om het volume nivo vd tv en Sonos te synchroniseren als ik swith van chromecast naar tv. Graag jullie hulp..

 

grtz.

 

Richard


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey Richard,

Klinkt alsof er volume verschil zit in de bron.

Heb je de mogelijkheid om ook je volume in te stellen via bijv. het TV-kastje van de provider?

Soms kan je het daar ook wel eens instellen, en dat zou het volume verschil kunnen verklaren.

Badge

Ik haak even aan. Zelf werk ik alleen maar met de chromecast voor tv via NL ziet en wij kijken naar Netflix. Ook hier is altijd een groot volume verschil als ik wissel tussen de 2 applicaties. Het zou mooi zijn als Sonos hier een gelijk trekking van zou maken. Nu is het steeds volume aan passen. En het volume verschil na overschakelen naar muziek luisteren is helemaal groot.