Beantwoord

Chromecast samen net Sonos

  • 14 January 2019
  • 6 reacties
  • 19905 Bekeken

Ik wil youtube videos afspelen en daarbij het beeld via chromecast op de tv laten zien en het geluid via mijn Play5 . Kan dat?
icon

Beste antwoord door Tim S 17 January 2019, 09:58

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als je de Play:5 met de analoge ingang zou aansluiten op de analoge uitgang van de TV, dan zal de TV dit geluid naar de Play:5 kunnen sturen.
Weet dat je in de Sonos app eerst via "Bladeren" moet aangeven dat de Play:5 zijn eigen analoge ingang moet oppakken alvorens je dit geluid over je speaker gaat horen.
Weet verder dat deze analoge ingang eigenlijk niet gemaakt is voor TV geluid, maar het kan werken.
Zie graag onze Community Post omtrent Home Theater, waarin meer uitleg staat waarom we de Playbar, Playbase en Beam op de markt gebracht hebben.
@tim: dank voor je reactie. Ik bedoel eigenlijk het geluid streamen, dus niet via een lijningang (die optie ken ik). Dus: geluid naar de Play 5 via wifi en beeld naar de Chromecast
Reputatie 7
Badge +2
@tim: dank voor je reactie. Ik bedoel eigenlijk het geluid streamen, dus niet via een lijningang (die optie ken ik). Dus: geluid naar de Play 5 via wifi en beeld naar de Chromecast
Dit is helaas niet mogelijk, je stuurt het beeld en geluid beide naar de Chromecast, waarna deze dit beeld en geluid via de aangesloten TV zal doorzetten.
okee, duidelijk Tim. Dan toch nog de laatste vraag: lukt dat wel met Apple TV?
ik kan het geluid bv van Youtube met mijn Ipad namelijk wel met Airplay2 naar de Sonos sturen
Reputatie 7
Badge +2
Een Apple TV kan via Airplay2 z'n geluid naar de Sonos speakers streamen die Airplay ondersteunen, refereerde hier verder ook niet aan omdat het onderwerp om een Chromecast ging.