Vraag

cd afspelen in blu rayspeler

  • 27 January 2023
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

Ik heb een Sonos Ray, 2 Sonos one en een Port.

Mijn Sony blu-ray speler heb ik met de lijningang van de Port verbonden. Ook heb ik de blu-ray speler met een HDMI kabel met mijn TV verbonden.

Als ik een cd wil afspelen gaat gelijk de TV aan. Als ik de TV met de afstandsbediening van de TV wil uitzetten gaat ook de blu-ray speler weer uit. 
Oplossing?

 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat zal een instelling in de tv of blu-Ray zijn. Aangeven dat je niet wilt dat blu-Ray uit of aan gaat wanneer je schakelt. 

Dat zal een instelling in de tv of blu-Ray zijn. Aangeven dat je niet wilt dat blu-Ray uit of aan gaat wanneer je schakelt. 

Ja, dat snap ik, maar waar kan ik dat ‘aangeven’? 

Reputatie 7
Badge +3

In het menu van je tv of blu-Ray. Er zal vast een handleiding bij zitten en anders kan je die op internet vinden.

Je geeft nergens aan wat voor merk en type apparaten je hebt dus is het moeilijk om dat op afstand te raden en je een beter antwoord te geven.

In het menu van je tv of blu-Ray. Er zal vast een handleiding bij zitten en anders kan je die op internet vinden.

Je geeft nergens aan wat voor merk en type apparaten je hebt dus is het moeilijk om dat op afstand te raden en je een beter antwoord te geven.

Ja, ik heb het al gevonden. Bij de systeeminstelling van de TV moet ik de HDMI-CEC uitzetten.

Als ik dan weer een DVD wil afspelen op de TV moet ik het weer aanzetten.

Reputatie 7
Badge +3

Vaak kan je ook met 1 afstandsbediening beide apparaten bedienen en dus ook beide apart aan/uitzetten dan kan de cec gewoon uit blijven. Je moet dan alleen een extra handeling op de afstandsbediening doen.