Breder stereo geluid met PLAYBASE door 2 One's toe te voegen?

  • 14 October 2018
  • 3 reacties
  • 331 Bekeken

Vraag me al een tijdje af of je door 2 One's(of Play:1's) toe te voegen links en rechts van je PLAYBASE je een breder stereo geluid bekomt? Wanneer ik dit aan Sonos zelf vraag spreken ze altijd over surround maar dat is op de plaats waar de TV/PLAYBASE staat niet mogelijk.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
ja, je krijgt dan een breder stereobeeld maar ze moeten dan wel heel ver van de Playbase staan, anders wordt het stereobeeld te niet gedaan door het midden stereo van de Playbase ....begrijp je?
Je kunt ze als aparte groep stereo kopellen en dan de twee groepen weer kopellen.
Of ze als 5.1 opbouwen en ze naast de Playbase zetten.
Alleen met audio afspelen zullen ze als volwaardig stereo paar functioneren.
In TV mode wordt het een bende, als er 5.1 wordt uitgezonden . 🙂
Dankjewel voor je reactie! Ik begrijp wat je bedoeld! Ik onthou het. Mochten er nog mensen hier hun ervaring over willen delen, doe gerust! 😉
Reputatie 7
Badge +2
Groeperen van geluid is officieel alleen voor muziek wat in de app te selecteren is.
TV geluid is alleen voor de Playbar, Playbase of Beam die Sub en Surround speakers hebben.
Als je andere kamers aan een Sonos soundbar zou groeperen voor TV geluid, kan je ervaren dat er een echo tussen de 2 kamers zit, of dat het geluid zou kunnen stotteren.
Wij raden daarom af extra kamers aan je soundbar te groeperen voor TV geluid.