Vraag

bioscoop setup vraag

  • 28 May 2023
  • 9 reacties
  • 106 Bekeken

ik ben en nieuwe trotse bezitter van een arc,sub3,era300 bioscoop set. Met muziek werkt alles samen. Helaas doen de eras niet mee met tv geluid. arc verbonden met hdmi en sonos app geeft dolby aan. ik heb helaas alleen android. app geeft ok geen mogelijkheid meer voor trueplay tunung. dat is me eenmaal gelukt maar zie nu de optie niet meer. iemand suggesties ?

 

Ik Kan de eras ontkoppelen en hed Dan rwee woonkamers. Een met arc en sub. Een met 2 eras.  Maar Dat lijkt me niet de bedoeling

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Als je ze hebt gekoppeld als surround speakers zal er alleen achtergrond geluid uit komen. Bij het kijken naar gewone tv is dit nauwelijks hoorbaar. 

Bij het kijken naar een goede film op bijvoorbeeld Netflix moeten ze wel duidelijk hoorbaar zijn, overvliegende helicopters, weg rijdende auto's etc.

 

Hoi Ronald

 

Dank je voor je reactie.

 

Ik denk nu dat het aan de tv instellingen ligt. Als ik muziek speel of xbox (die vreemd genoeg ook via de tv aangesloten is) dan hoor ik mooi surround geluid. Echter met een netflix film niet. Het gekke is dat de sonos app wel aangeeft dat het om atmos geluid gaat.

 

Ik kan helaas weinig in de lg webos instellen omdat veel grayed out is. Ook kan ik niet van geluidsbron veranderen tenzij ik de hdmi kabel los trek. Anders switch hij automatisch naar HDMI2 (ARC) Hier moet ik dus nogw at verder induiken.

Reputatie 7

Hoezo is je Trueplay eenmaal gelukt op een Android?

Reputatie 5
Badge +3

Waarschijnlijk heeft dat even in de app gestaan bij de era300 tijdens installeren..

Klopt ik zie nu de trueplay optie nergens meer in de android app ??? Ga het binnekort met een ios device proberen

 

Reputatie 7

Klopt. Met Android is geen Trueplay mogelijk. Als je ooit met een iPhone een Trueplay gedaan hebt, kun je hem op een Android wel aan- en uitzetten.

Als de Sonos app aangeeft dat je Atmos krijgt, zal het dat inderdaad wel zijn. Als je dan echt niets hoort van je achterspeakers zou ik eens bellen met Sonos.

Je lijkt ook een HDMI-probleem te hebben, trouwens.

Hoi 106

Met android is wel degelijk trueplay mogelijk op de era300s. Echter na een keer instellen zag ik geen optie meer om het nogmaals te doen.  Ik heb alles ontkoppeld ind e app en weer toegevoegd en het lijkt nu meer opties te geven.

 

Vanonchtend gaf de tv opeens geen geluid via de arc. Na een reboot via de app is dat opgelost en lijkt er nu ook surround geluid uit de eras te komen. Ik blijf verder pielen maar een simpele setup kan ik het helaas toch niet meer noemen :-(

 

Ik heb een tweede ios device geregeld maar ook die kan niet ios14 aan dus is niet bruikbaar …. Blijkbaar heeft iedereen die een sonos kan betalen ook de beschikking over een recent ios device

Reputatie 5
Badge +3

Als je de speakers toevoegd als surround vervalt de eerder gemaakte trueplay. Dan kan je alleen een trueplay doen met de arc en daar heb je een iPhone voor nodig. Het is in het begin misschien even geduld hebben en alles instellen...

Reputatie 7

@Smc Ik had de toevoeging “op de Arc” wel in mijn hoofd, maar niet getypt helaas. Met Android moet je met de 300 wel Trueplay kunnen doen via hun eigen microfoon, maar niet als ze in één “kamer” staan met de Arc. Dan loopt alles via de Arc en heb je een iPhone nodig.