Vraag

Bijgeleverde HDMI kabel ARC

  • 30 May 2023
  • 13 reacties
  • 251 Bekeken

Goeiemorgen , gisteren is bij ons de Sonos Arc geinstaleerd , de bijgeleverde HDMI kabel bleek te kort , toen een wat langere HDMI kabel genomen, die we nog in huis hadden , omdat ik nog niet tevreden ben met t geluid, vroeg ik me af , of dat iets met die kabel te maken kon hebben.

Excuus bij voorbaat als dit een domme vraag is, ik ben een leek , maar t zit me dwars , dat ik t geluid  niet optimaal krijg.

Wellicht hoor ik van een van jullie.

Alvast dank daarvoor !

gr.

Willem.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het valt niet te verwachten dat de HDMI kabel invloed heeft op het geluid.

Valt het geluid ook tegen bij muziek afspelen? Dan kan je het helemaal uitsluiten omdat dat niet over de HDMI kabel gaat.

Sonos speelt wat er binnenkomt, zaken die dat kunnen beïnvloeden zijn de instellingen van de tv en/of decoder. Ook kan het geluid verschillen per zender.

Reputatie 5
Badge +3

Ik denk niet dat een andere kabel effect heeft op het geluid. Ben wel benieuwd hoe je je tv hebt hangen dat de kabel van de arc te kort is?

Hi Ronald , dank voor je reactie , de ARC hangt 17 cm onder de net nieuwe Samsung OLED SB95B , had het idee , dat t geluid voller en beter was toen de originele er op zat , maar de haalde de kabelgoot niet , vandaar de andere kabel.

Erooij, bedankt voor je reactie , de ARC staat alleen op de TV , ik heb er geen muziek installatie op aangesloten , gebruik dus alleen de via de  Ziggo Mediabox d aangeboden radio  zenders .

gr.

Willem,

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt toch allerlei muziekbronnen kiezen in de app? Dat is juist het mooie aan Sonos. Ook alle radiostations kan je dan afspelen zonder je tv aan te hebben.

 

 

Erooij, goed dat je de leek even op t spoor zet, idd, ik heb in de app gezien , dat je andere muziek bronnen kunt kiezen, ben alles nog aan t ontdekken, ga ik straks doen , even wachten tot mn vrouw uitgekeken is met OP 1 .

je hoort .

W.

Reputatie 7
Badge +3

Ook val het Trueplay aan te raden. Je hebt dan wel een iOS device nodig, maar die stelt het geluid echt op je ruimte in.

Heb je geen iOS device dan zou je deze tijdelijk van iemand die deze wel heeft kunnen gebruiken. Dit hoeft maar eenmalig ingesteld te worden.

Erooij ,pfff.. IOS device , oei, dat is een bruggetje te ver voor mij , wacht wel tot een van de smart kleinkids op bezoek komen en ga dan verder met mn installatie.

leuk tijdverdrijf voor mij deze nieuwe wereld te ontdekken , interessant die legio mogelijkheden ,  zal me dan opnieuw melden .

dank voor je responses 

gr.

Willem.

Reputatie 7
Badge +3

iOS device is een Apple telefoon of Apple iPad. 

Ai, ik heb een Apple IPad , perspectief dus,  gebruik nu de Sonos met de app op mn Samsung I phone.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt dus ook de app op de iPad installeren. Je kunt beide systemen gewoon door elkaar gebruiken, dus zowel de Samsung de iPad. 

thx, ik ga ermee aan de slag .

Erooij, dank voor alle tips, inmiddels eea uitgevogeld, en t werkt  !

Op prijs gesteld !

gr.

Willem.