Skip to main content

Ik heb de volgende installatie in gebruik:

Sonos ARC, Sub-mini en twee S1 speakers.
Allemaal draadloos op Wifi en dat draait prima. Tot voor kort had ik de playbar dat ook geen problemen gaf. Nu heb ik de Sonos ARC aangeschaft i.p.v. de soundbar. De ARC heb ik met de HDMI kabel aangesloten op de Samsung Connect box. De TV betreft de OLED-TV Samsung OLED 4K 55S95D (2024). Met de soundbar had ik perfect geluid van de TV, echter met de nieuwe ARC geven de S1 speakers GEEN geluid bij TV kijken. Als ik muziek afspeel via de ARC geven de speakers perfect geluid (gewoon radio stations, spotify etc.) Nogmaals zodra de TV aan staat zwijgen de speakers. Ik heb al gezocht in de Sonos app instellingen EN in de TV bij geluidsinstellingen. Als de TV aan staat geeft het beeld keurig weer dat er via de ARC instelling geluid wordt aangepast (volume harder en zachter).
 

iemand enig idee waar ik het moet zoeken, of zijn de s1 speakers niet compatibel met deze TV of ARC?
Is het een Samsung probleem of juist niet?
Een advies of oplossing is natuurlijk zeer welkom.

Wat zijn “S1” speakers? Sonos kent twee besturingssystemen S1 (het oude) en S2 (nieuw). Bepaalde speakers kunnen alleen op S1, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/sonos-app-version-compatibility

Heb jij dan speakers die je enkel op S1 kunt gebruiken? Dan draaide je oude soundbar (Sonos Playbar?) dus ook op S1? Dan heb je de speakers ook niet als surrounds kunnen toevoegen aan de Arc?


Of het zijn play 1’s.


Reageer