Ik heb momenteel een sonos beam + sub.
Het plan was om hier ooit nog 2 speakers aan te schaffen om zo surround te verkrijgen.
Nu we echter bezig zijn met onze nieuwbouw besef ik dat de 2 achterste speakers moeilijk te plaatsen zijn
Ze moeten dus sowieso aan het plafond komen (mijn vrouw wil geen statieven of dergelijke ) ,echter wil ik geen plafond speakers van sonos omdat deze te duur zijn. Dus de gewone one bijvoorbeeld;
1) Waar plaats ik de speakers best aan het plafond
Geel = De speakers zijn niet zo goed zichtbaar, maar staan niet op 1 lijn en vrij ver van de zetel.
Rood= Speakers links en rechts van de zetels en net achter de zetel.
Blauw = speakers naar midden van zetel toe, lijkt me minder logisch, maar vroeg me af als dit dan misschien beter is om dolby atmos te creeren?
2) Afhankelijk van het antwoord op vraag 1, wat is volgens jullie de meeste ideale positie om ze dan op te hangen (net boven zetel, tussen zetel en eiland), hoeveel van zijkant zetel,.... Ik vind het moeilijk inschatten door de heel open ruimte.
Het is mogelijk dat ik later nog overstap naar een andere soundbar van sonos natuurlijk, maar ik hou het nu even op de producten die ik al heb. Toekomstige info mag altijd meegegeven worden :)