Skip to main content
Antwoord

Bestaande set uitbreiden

• July 30, 2025
  • 9 reacties
  • 168 Bekeken

Hi allemaal,

Misschien een hele simpele vraag, maar ik heb nu een surround opstelling met Arc Ultra, Sub 4 en 2x Era 300 (links en rechts achter). Is het nu ook nog mogelijk om twee era 100 (links en rechts voor) toe te voegen?

Beste antwoord door Erooij

Is al heel vaak over geschreven op dit forum. Links/rechts voor zit in de Arc en kan NIET uitgebreid worden met extra speakers.

Voor muziek zou je kunnen groeperen, maar dat is niet geschikt voor tv-geluid.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • Antwoord
  • July 30, 2025

Is al heel vaak over geschreven op dit forum. Links/rechts voor zit in de Arc en kan NIET uitgebreid worden met extra speakers.

Voor muziek zou je kunnen groeperen, maar dat is niet geschikt voor tv-geluid.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • July 30, 2025

Meer geluid/lawaai is ook niet altijd beter. 

• Auteur
  • Novice
  • July 30, 2025

Helder, dank voor jullie reactie!

• Auteur
  • Novice
  • July 31, 2025

Meer geluid/lawaai is ook niet altijd beter. 

Hahah dat is waar… Nu wil het feit dat er nog links en rechts twee oude speakers hangen van de vorige home cinema set, en vrouwlief wil graag dat er dan twee speakers voor terugkomen ivm het gat in de muur. 

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • July 31, 2025

Plak er een sticker overheen 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • July 31, 2025

Plak er een sticker overheen 

Met de afbeelding van een speaker 🤭 Gaat bij mij anders. Mijn vrouw zou zeggen “haal die troep onmiddellijk van de muur en ga maar lekker behangen”. 🫣

Rakker71
Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • August 2, 2025

Ik had eerlijk gezegd wel meer verwacht van het Dolby Atmos effect. Ik hoor wel verschil met links en rechts en voor en achter maar geluid boven me…… mwah, daar moet je wel wat fantasie voor gebruiken.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • August 2, 2025

Dat is ook van heel veel factoren afhankelijk. Bij de één zal het net wat beter klinken dan bij de ander. Het is maar net hoe de ruimte is en ja het is natuurlijk allemaal gekunsteld zonder echte plafondspeakers die apart aangestuurd worden.

Overigens had/heb je dat ook met gewoon surround zonder surroundspeakers.

106rallye
  • August 2, 2025

Wel Trueplay gedaan?

Ik heb een Arc Ultra met achter een One en een One SL (dus geen Atmos achter) en hoor zelfs hoogteverschillen in het geluid van de alleen de Ultra.