Skip to main content

Ik wil m’n playbar, inmiddels 10 jaar oud, vervangen door de arc ultra. Tevens heb ik m’n tv vervangen en opgehangen op akoestisch wandpaneel. Begrijp ik nu goed dat de arc ultra via een ethernetkabel verbonden moet zijn met de router? ( dit i.v.m. wegwerken van de kabels achter het paneel) nu heb ik aansluiting op tv via optische kabel, wat niet meer kan, anders dan dat je een aparte module erbij gaat kopen, wat niet m’n bedoeling is.

Ik vermoed dat de aansluiting dezelfde is als de klassieke Arc. D.w.z.:

• HDMI 2.0 kabel naar tv
  • wifi of eternet utp naar router

Ethernetkabel hoeft niet maar als je de mogelijkheid hebt zou ik hem er wel maken. Verder sluit je de Arc aan met hdmi en natuurlijk niet de stroomkabel vergeten.

Mij werd verteld maar of dit waar is weet ik niet. Dat je niet de standaard kabel van sonos moet gebruiken maar een andere 2.1 hdmi kabel dit ivm het atmos geluid. De kabel van sonos kan je dan bv van je kpn kastje naar je tv gebruiken

De standaard Sonos kabel werkt prima bij mij. HDMI 2.0 volstaat voor dolby atmos , 2.1 is voor 8K als ik goed ingelicht ben

Kabel van Sonos is prima

Klopt. Dat een eARC-poort meestal ook geschikt is voor betere beeldformaten (waar zo‘n kabel wel voor nodig kan zijn)  betekent niet dat je zo‘n kabel ook voor geluid nodig hebt. Je hebt voor geluid, zelfs voor Atmos, is veel minder bandbreedte nodig dan voor beeld. De Sonos-kabel is goed genoeg.

Reageer