Beantwoord

Beamer (met ingebouwde beeldbron) én TV op Sonos Beam gen 1

  • 20 November 2023
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Hi all,

Mijn setup is:

  • Sonos Beam gen 1 met 2 symfonisk boekenplank speakers en Sub Mini
  • Samsung Frame met eARC
  • Benq beamer met google tv dongle en ARC

Ik wil graag van dezelfde geluidsinstallatie genieten of ik nu de tv gebruik óf de beamer zonder fysiek de hdmi kabel te moeten verwisselen. Er hoeft geen beeld naar de beamer die heeft namelijk zijn eigen bron middels Google tv dongle. 

Ik dacht eerst dat dit via een switch (Feintech) wel te regelen viel maar dat blijkt toch ingewikkelder.
Als ik voor beide (tv en beamer) het volume op de Sonos Beam zou kunnen aanpassen zou dat geweldig zien, als ik zou moeten kiezen voor 1 en de andere via app of beam zelf dan zou ik dat overwegen. Ik zou in dat geval 1 van de twee apparaten ook via SPFID kunnen aansluiten, direct of middels “SPFID to HDMI” connector. 

Het type format geluid maakt mij heel eerlijk niet zo erg uit.

Ik probeer mij overal in te lezen maar ik kom er niet uit!

Alle hulp is welkom waarvoor dank!

icon

Beste antwoord door Eddy C 28 November 2023, 17:02

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Badge +2

Hoi @kvink,

 

Welkom op de Sonos community en sorry voor het late antwoord!

Helaas wordt het niet door Sonos ondersteunt om zowel de BenQ als de Samsung Tv tegelijkertijd aan te sluiten. De Beam moet rechtstreeks op een HDMI-ARC of Optische poort gekoppeld zijn. Ik zie allen de volgende twee oplossingen om geluid te hebben op beide producten:

  1. De HDMI elke keer fysiek van de Tv naar de Beamer en andersom switchen.
  2. Een extra Soundbar/Thuisbioscoop-set aanschaffen

Een HDMI switch kan wel of niet werken, dus ik zou je persoonlijk niet adviseren om een aan te schaffen. Mocht je dat wel doen, wees dan zeker dat het mogelijk is om deze binnen een paar dagen te retourneren als het niet werkt.

Ik hoop dat ik je vragen heb beantwoord.