Beantwoord

Beamer icm Sonos mogelijk?

  • 22 December 2021
  • 5 reacties
  • 345 Bekeken

Ik heb een playbar, sub en 2 x play 5. Geluid TV gaat uiteraard over deze opstelling maar nu heb ik een beamer en wil ik geluid vanaf de beamer ook graag via Sonos. Ik heb gelezen dat de beamer via 3,5 audio kunt aansluiten op play 5, de 2 play 5 speakers zou ik als stereopaar in kunnen stellen. 
 

Wat ik graag zou willen is 2 mogelijkheden

TV kijken en geluid via Sonos maar ook kunnen wisselen naar beamer via play 5. 
 

Bestaat er een mogelijkheid om de play 5 speakers op meerdere manieren in te stellen zodat ik kan switchen? Evt een Chromacast helpend?

icon

Beste antwoord door 106rallye 22 December 2021, 08:36

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Je hebt de Play 5’s nu als surroundspeakers ingesteld, begrijp ik? Dan werkt de anaoge aansluiting niet.

Mocht je de surrounds als stereoset willen gebruiken dan moet je ze loskoppelen van de rest van de surroundset. Elke keer als je dat doet verlies je alle Trueplay-instellingen en het steeds wisselen is best een werkje. Kortom: het kan wel, maar ik raad het je niet aan.

De Play 5’s zijn dan wel analoog op de beamer aan te sluiten, maar alle analoge aansluitingen op Sonos worden met een vertraging van 75ms weergegeven. Het is dan dus niet mogelijk om een lip sync te krijgen, wat erg storend kan zijn.

Zoiets had ik inderdaad gelezen dus dat is geen goede optie. Een extra play 5 aanschaffen zou dan misschien een optie kunnen zijn. Of geen dat nog steeds vertraging

Reputatie 7

Ja. Alle analoge bronnen geven bij Sonos vertraging. Alleen HDMI-ARC (digitaal dus, en alleen op de Sonos soundbars) doet dat niet.

Oke, dat wordt het dan ook niet. Bedankt voor jullie reacties.

Reputatie 7

Je zou de Sonos Beam kunnen proberen mits je beamer een HDMI-ARC of optische uitgang heeft.