Beantwoord

Beamer connecteren met Sonos

  • 26 November 2018
  • 4 reacties
  • 6428 Bekeken

Ik ben van plan een beamer te kopen om op scherm films te projecteren (via laptop) en wil dan graag het geluid via Sonos installatie laten gaan. Wat koop ik best hievoor ? En moet ik dan best bekabelen tussen mijn beamer en het sonos toestel?
icon

Beste antwoord door Tim S 29 November 2018, 11:16

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Zolang de Beamer een optische uitgang heeft, kan Sonos via een optische kabel aangesloten worden om het geluid van deze bron te laten horen.
Zo hebben wij de Playbar en de Playbase die met de optische kabel verbonden word.
Daarnaast hebben wij de Sonos Beam op de markt gebracht welke op een HDMI Arc poort word aangesloten van een TV of Beamer.
Je zult wel moeten nagaan of je Beamer zo'n HDMI Arc poort beschikbaar heeft waar deze Sonos Beam dan op word verbonden.
We leveren met de Beam tevens een convertor, dat je de HDMI kan omzetten naar optische, zodat als je geen HDMI Arc poort hebt, altijd nog een 2e optie hebt voor verbinden.
dank je Tim !
Ik heb een connect met optische poort. Kan ik het geluid van mijn beamer (optical out) via mijn optische poort op de connect afspelen op mijn sonos systeem. Nu doe ik het via de gewone audio poort, maar dan zit er een vertraging in het geluid tov het beeld
Reputatie 5
Badge +3
De Connect heeft een optische poort UIT om aan te sluiten op een versterker zodat je de muziek vanaf het internet naar je versterker kan sturen. Enkel de tulp aansluiting (rood/wit) is voor geluid IN. Zou je eens een diagnose willen maken?
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.