Beantwoord

Beam verliest verbinding met Samsung TV

  • 31 August 2023
  • 27 reacties
  • 1611 Bekeken

Mijn Beam met 2 Sonos One speakers verliest sinds een week steeds verbinding met de Samsung TV. Het lijkt gestart te zijn na koppelen van de TV aan een iPhone.

 

Al veel geprobeerd:

* HDMI kabel vervangen.

* Sonos producten getest zonder TV, gaat goed.

* Alles van de stroom af, kabels er uit, daarna 1 voor 1 de HDMI kabels weer aansluiten. Toen werkte het weer even, daarna snel niet meer.

* KPN kastje in andere HDMI poort.

* Koppelen via Sonos app op telefoon. Dan werkt het heel even, daarna verdwijnt de verbinding weer.

 

Iemand nog een tip? Sonos of TV naar fabrieksinstellingen?

icon

Beste antwoord door Dari W 1 September 2023, 13:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

27 Reacties

Bij mij lijkt het inmiddels opgelost. De Sonos app (Android) heeft een update gekregen en ik heb de Beam teruggezet naar fabrieksinstellingen, toen werkte het weer, nu al 3 dagen op rij. Fingers crossed, en dank voor alle tips en hulp!

Badge

Samsung heeft mij gisteren gebeld. Volgens de medewerker Vincent is het opgelost.  Het was begonnen doordat Samsung een update had doorgevoerd tv's uit 2019 waarbij ze de optie ARC hadden uitgeschakeld. Dit hebben ze met een nieuwe update weer opgelost.  We zijn gisteren naar een film op Disney plus gegaan en toen die speelde kon ik weer Dolby Digital kiezen icm met mijn Sonos Beam. 

Als ik een regulier tv programma kijk dan schakeld hij zelf naar PCM aangezien die uitzending niets anders ondersteund. 

Lijkt tot nu weer goed te werken.