Mijn Beam met 2 Sonos One speakers verliest sinds een week steeds verbinding met de Samsung TV. Het lijkt gestart te zijn na koppelen van de TV aan een iPhone.
Al veel geprobeerd:
* HDMI kabel vervangen.
* Sonos producten getest zonder TV, gaat goed.
* Alles van de stroom af, kabels er uit, daarna 1 voor 1 de HDMI kabels weer aansluiten. Toen werkte het weer even, daarna snel niet meer.
* KPN kastje in andere HDMI poort.
* Koppelen via Sonos app op telefoon. Dan werkt het heel even, daarna verdwijnt de verbinding weer.
Iemand nog een tip? Sonos of TV naar fabrieksinstellingen?
Hoelang heb je al precies last van dit probleem? Er lijkt namelijk eergister een update gepushed te zijn vanuit Samsung die dit probleem doet veroorzaken, er lijkt iets mis te gaan met het audio formaat “ dolby digital plus”.
Je zou eens kunnen proberen door in de Samsung TV je audio output te wijzigen naar ofwel Dolby Digital (zonder toevoeging) ofwel PCM en dan te kijken of hetzelfde probleem zich blijft voortdoen. Dit kan door in de Tv instellingen te navigeren naar geluisinstellingen > experinstellingen > audio output formaat.
Bij mij lijkt het inmiddels opgelost. De Sonos app (Android) heeft een update gekregen en ik heb de Beam teruggezet naar fabrieksinstellingen, toen werkte het weer, nu al 3 dagen op rij. Fingers crossed, en dank voor alle tips en hulp!
Samsung heeft mij gisteren gebeld. Volgens de medewerker Vincent is het opgelost. Het was begonnen doordat Samsung een update had doorgevoerd tv's uit 2019 waarbij ze de optie ARC hadden uitgeschakeld. Dit hebben ze met een nieuwe update weer opgelost. We zijn gisteren naar een film op Disney plus gegaan en toen die speelde kon ik weer Dolby Digital kiezen icm met mijn Sonos Beam.
Als ik een regulier tv programma kijk dan schakeld hij zelf naar PCM aangezien die uitzending niets anders ondersteund.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Je keuze kan je altijd aanpassen bij cookievoorkeuren in je profielinstellingen. Meer informatie.