Beantwoord

Beam verliest verbinding met Samsung TV

  • 31 August 2023
  • 27 reacties
  • 1611 Bekeken

Mijn Beam met 2 Sonos One speakers verliest sinds een week steeds verbinding met de Samsung TV. Het lijkt gestart te zijn na koppelen van de TV aan een iPhone.

 

Al veel geprobeerd:

* HDMI kabel vervangen.

* Sonos producten getest zonder TV, gaat goed.

* Alles van de stroom af, kabels er uit, daarna 1 voor 1 de HDMI kabels weer aansluiten. Toen werkte het weer even, daarna snel niet meer.

* KPN kastje in andere HDMI poort.

* Koppelen via Sonos app op telefoon. Dan werkt het heel even, daarna verdwijnt de verbinding weer.

 

Iemand nog een tip? Sonos of TV naar fabrieksinstellingen?

icon

Beste antwoord door Dari W 1 September 2023, 13:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

27 Reacties

Reputatie 7

Als je denkt dat de koppeling met de iPhone de oorzaak is: heb je die al ongedaan gemaakt? Op welke manier vond die koppeling plaats (Smartthings, bluetooth, Airplay)?

Dat ging via Apple Airplay. Gisteren opnieuw verbonden met dezelfde telefoon, dan doet het geluid het ook niet, daarna de verbinding ongedaan gemaakt. Geen succes helaas.

Reputatie 7

Ik zag hier laatst dat iemand succes had gehad door de Beam terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Misschien eerst eens bellen met Sonos?

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Bob11 ,

Welkom op de Sonos community!

Hoelang heb je al precies last van dit probleem? Er lijkt namelijk eergister een update gepushed te zijn vanuit Samsung die dit probleem doet veroorzaken, er lijkt iets mis te gaan met het audio formaat “ dolby digital plus”. 

Je zou eens kunnen proberen door in de Samsung TV je audio output te wijzigen naar ofwel Dolby Digital (zonder toevoeging) ofwel PCM en dan te kijken of hetzelfde probleem zich blijft voortdoen. Dit kan door in de Tv instellingen te navigeren naar geluisinstellingen > experinstellingen > audio output formaat.

Lost dit het niet op? Doen dan inderdaad wat @106rallye voorsteld en bel naar onze technische support.

Badge

Beste Dari,

Sinds gisteren had ik ook het probleem en wat ik ook probeerde het probleem bleef bestaan. 

Tv van de stroom af en dan weer erop dan werkte het even, maar dan uit en aan met de afstandsbediening dan was het probleem weer terug.

Nu jouw advies opgevolgd en het geluid aangepast naar PCM ( dolvy digitale was biet beschikbaar) en nu werkt het geluid weer via de Sonos beam.

Ik hoop dat het probleem weg blijft en als dat zo is dan wil.ik.jou hartelijk danken.

Weet je ook wanneer Samsung dan weer een juiste update gaat uitbrengen?

Groeten Marco 

Reputatie 7

@Dari W PCM is overigens wel stereo. Voor veel gebruikers met surround zal dit geen echte oplossing zijn. Is bekend voor welke Samsung TV’s (types of bouwjaren) dit geldt? En evt. voor welke Sonos soundbars?

Badge

Stereo via de beam is altijd nog beter dan hetbgeluid via de tv. Ik zie het ook graag anders, maar ja........Ik vraag mij ook wel af of het door een software update komt.  Ik kan niet zien wanneer de laatste update is geïnstalleerd.  Ik kan wel zien wanneer ik handmatig heb gezocht naar een update.  Op de afbeelding de gegevens van de tv.  Ik heb net nog even gekeken en ik kan qua geluid nu helemaal niets anders selecteren dan pcm. Waarschijnlijk als ik de stroom van de tv afhaal en daarna er weer op, dat dolby digitale plus er wel weer even komt te staan.   Hopelijk komt er een goede oplossing. 

 

Badge

Ik heb hetzelfde probleem helaas, en heb ook een Samsung tv. Ik ga nu eerst met Samsung bellen, want ik vermoed dat het probleem bij hen ligt. 

Ik heb hetzelfde met mijn Beam gen 1 in combi met een Samsung tv. Sinds eergisteren.

toevoeging, samsung herkent de beam tegenwoordig zelf. Ik ben bang dat Samsung ervan uitgaat dat het een beam gen2 is

tv model : QE49Q70RALXXN

 Hi, hier hetzelfde probleem. Omgezet naar Dolby digital en het probleem is opgelost.

 

krijgen we een bericht als we weer voor + kunnen kiezen?

Tot ik de tv uit/aan zet, probleeem is bij mij weer terug

Badge

Ik heb hetzelfde probleem helaas, en heb ook een Samsung tv. Ik ga nu eerst met Samsung bellen, want ik vermoed dat het probleem bij hen ligt. 

Laan maar weten wat de uitkomst is. Ben benieuwd.  

Badge

Ik ben aan het chatten met Samsung maar die vraagt of het niet aan update van Sonos ligt aangezien mijn tv de laatste update heeft van september 2022. 

Zijn dat een oorzaak kunnen zijn?

Badge

Hoi Kroeze,

Samsung is op de hoogte van het probleem zei een mevrouw van Samsung, maar ze weten nu geen oplossing voor het probleem. Er is dus inderdaad een update geweest van Samsung eergisteren die dit veroorzaakt heeft. Ik moet maandag terug bellen en dan hoopt ze een oplossing te hebben. 

Badge

@Dari W 

Ik ben aan het chatten met Samsung maar die vraagt of het niet aan update van Sonos ligt aangezien mijn tv de laatste update heeft van september 2022. 

Zijn dat een oorzaak kunnen zijn?

Badge

Hoi Kroeze,

Samsung is op de hoogte van het probleem zei een mevrouw van Samsung, maar ze weten nu geen oplossing voor het probleem. Er is dus inderdaad een update geweest van Samsung eergisteren die dit veroorzaakt heeft. Ik moet maandag terug bellen en dan hoopt ze een oplossing te hebben. 

Top, dank je wel.

Badge

@Dari W

Ik ben aan het chatten met Samsung maar die vraagt of het niet aan update van Sonos ligt aangezien mijn tv de laatste update heeft van september 2022. 

Zijn dat een oorzaak kunnen zijn?

En nu geeft Samsung aan dat ze vanaf afstand mijn hdmi poorten willen resetten!?!?! Bijzonder.  De een zegt dit en de ander zegt dat. Mij benieuwen wat Diavr maandag te horen krijgt. 

Hier precies hetzelfde probleem, na Apple Airplay gebruikt te hebben geen automatisch geluid meer via de Beam. Alle instellingen al geprobeerd en gecheckt, maakt geen verschil. 
Overzetten naar PCM werkt, maar gaat automatisch naar niet functionerend DD als je hem uitzet of switcht tussen KPN en Netflix bv. 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo Allen, 

Het is op dit moment nog steeds niet duidelijk waar het precies misgaat, wij weten alleen dat de TV het audio output formaat op dolby digital plus zet, en ergens in dit audio formaat i.c.m. Sonos gaat dit niet goed. De beam gen 1 support dit niet. De Arc support dit wel maar het levert nog steeds problemen op bij verschillende TV services/ applicaties.

Voor nu is de enige workaround zoals boven vermeld het audio output formaat wijzigen naar ofwel PCM ofwel dolby digital zonder toevoeging.

Zodra er meer duidelijkheid of een andere oplossing is zal ik het laten weten.

Hallo Allen, 

Het is op dit moment nog steeds niet duidelijk waar het precies misgaat, wij weten alleen dat de TV het audio output formaat op dolby digital plus zet, en ergens in dit audio formaat i.c.m. Sonos gaat dit niet goed. De beam gen 1 support dit niet. De Arc support dit wel maar het levert nog steeds problemen op bij verschillende TV services/ applicaties.

Voor nu is de enige workaround zoals boven vermeld het audio output formaat wijzigen naar ofwel PCM ofwel dolby digital zonder toevoeging.

Zodra er meer duidelijkheid of een andere oplossing is zal ik het laten weten.

Dank voor de update. PCM is idd een oplossing, maar bij ieder nieuw filmpje dat opstart in Netflix (ook als hij automatisch door gaat naar de volgende aflevering), schiet hij weer terug naar DD… dus onze tijdelijke oplossing is de Beam eraf :-(

Badge

@Dari W 

Beste Dari, ik zit recensies te lezen in de Google playstore van de update van de Sonos app en die sinds 15 augustus 2023 beschikbaar is gekomen. Ik zie daar ook recenties met hetzelfde probleem welke is opgetreden nav de Sonos update. Zie bijlagen.

Aangezien mijn Samsung TV volgens Samsung sinds augustus 2022 geen update heeft gehad, ligt het dan niet aan de update van Sonos?

Kan dat onderzocht worden? Ik hoor graag wat daarin mogelijk is.

Groeten Marco 

Reputatie 3
Badge +2

@Kroeze44 

Het heeft niks met de update van 15 augustus 2023 te maken sinds het probleem is ontstaan op 31 augustus 2023. 

Wat er precies is gebeurd durf ik niet te zeggen, maar de televisie heeft op een manier het audio output formaat uitzichzelf op dolby digital plus gezet. Iets wat een beam gen 1 gewoon niet aankan. Hoe dat precies is gebeurd is op dit moment niet duidelijk.

Badge

@Kroeze44

Het heeft niks met de update van 15 augustus 2023 te maken sinds het probleem is ontstaan op 31 augustus 2023. 

Wat er precies is gebeurd durf ik niet te zeggen, maar de televisie heeft op een manier het audio output formaat uitzichzelf op dolby digital plus gezet. Iets wat een beam gen 1 gewoon niet aankan. Hoe dat precies is gebeurd is op dit moment niet duidelijk.

Oke helder. Dank je welen we wachten af. 

Hier hetzelfde probleem, even ter info voor Apple TV gebruikers is er wel een tijdelijke oplossing die ik gevonden heb namelijk de soundbar loskoppelen van je TV en als vaste Airplay 2 speaker aan je Apple TV koppelen :-) dat werkt wel.

Badge

Hoi Kroeze,

Samsung is op de hoogte van het probleem zei een mevrouw van Samsung, maar ze weten nu geen oplossing voor het probleem. Er is dus inderdaad een update geweest van Samsung eergisteren die dit veroorzaakt heeft. Ik moet maandag terug bellen en dan hoopt ze een oplossing te hebben. 

Top, dank je wel.

En hé  je Samsung inmiddels afgelopen maandag nog gesproken? En hebben ze een oplossing?