Vraag

Beam verbind niet met netwerk wel via kabel.

  • 8 January 2021
  • 7 reacties
  • 213 Bekeken

Hoi,

 

ik heb een probleem met mijn net nieuw aangeschafte beam. Ik ben er gister de hele avond mee bezig geweest maar ik krijg hem niet verbonden via de wifi. Wanneer het me wel lukt, is die na 5min weer weg. Waardoor ik niks meer kan aanpassen. Aansluiting op tv werkt prima, en bekabeld doet hij het ook meteen. Kan er storing zijn omdat mijn buurman al een sonos systeem op zijn netwerk heeft staan, wat mijn app herkent? Telkens wanneer ik op de app klik voor zoek systeem, wordt mijn account uitgelogd en kom ik opeens op die van hem.. 

iemand nog tips?

internetsnelheid wifi: 300mb/s 

kabel: 500mb/s 

 

Diagnose: 1973758935


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

In principe zou je alleen op de Sonos van je buurman moeten kunnen als je toegang hebt tot zijn netwerk (of nog gekker: hij met zijn Sonos op jouw netwerk zit).

Voor waar het de verbinding met Sonos betreft zou ik even kijken naar de instellingen van je router. Maak je  verbinding met 2,4Ghz b/g/n (niet “n only”)? Eventueel zet je voor tijdelijk 5Ghz even uit.

Dit geprobeerd. Helpt helaas ook niet. Alle (aparte) netwerken die zich in het gebouw bevinden komen uit een modem.. ga er toch maar een netwerkkabel heen trekken. Hiermee werkt ie perfect. (Getest met een andere die er al ligt)

Reputatie 6
Badge +3

Als er al een kabel ligt, zou je er een simpele switch tussen kunnen zetten. Bekabelde Beam is altijd beter dan via wifi. Dit even afgezien van het feit dat je probleem alleen maar kan gebeuren als julllie op elkaars wifi kunnen.

Reputatie 7

Als ik het goed begrijp heeft heeft iedereen in het gebouw een verbinding met hetzelfde modem, waar dis verschillende wifinetwerken op zijn aangesloten. In principe ligt er dan dus een verbinding tussen de verschillende netwerken - vandaar dat jij de Sonos van je buurman “ziet”. Geen veilige situatie en voor Sonos ook lastig. De ultieme oplossing zou zijn om je eigen internetaansluiting te hebben. Zo lang je dat niet hebt, hou je problemen - ook qua beveiliging.

Reputatie 6
Badge +3

ow ja als dat waar is wat 106rallye zegt, wordt het een drama met Sonos.

Reputatie 7

Vooral de set up is dan vervelend, zo schijnt het: Sonos ziet het andere systeem op het netwerk. Voor de set up zou het misschien helpen om de buurman te vragen even zijn Sonossen van de stroom te halen terwijl jij jouw set up doet. Daarna schijnt dat deel van het probleem opgelost te zijn.

We gaan het zien😂 splitter is meer werk dan een extra kabel trekken omdat de router redelijk kort op de tv staat. In ieder geval bedankt voor alle feedback!