Vraag

Beam van wifi af en sluit er ook niet meer op aan

  • 15 May 2021
  • 8 reacties
  • 124 Bekeken

Tot gisteren met veel plezier een werkende beam gehad. Vanochtend wilde ik hem aanzetten en toen kon de Sonos controller hem niet meer vinden. Dat bleek uit dat de surround speakers en subs een configuratie probleem hadden. Bij het opnieuw willen instellen van de beam geeft deze aan dat het WiFi wachtwoord niet werkt, wat vreemd is aangezien dit hetzelfde wachtwoord is als voor de andere spullen die ik van sonos heb die het wel nog gewoon doen. Geen idee wat ik hiermee moet, hoe kan ik dit oplossen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Meestal helpt het om de Beam en je router even stroomloos te maken en eerst de router en dan de Beam volledig op te starten. Opnieuw instellen is meestal niet nodig.

De foutmelding die je krijgt kan wat misleidend zijn; hij komt ook op als je netwerk niet voldoet aan de Sonos-eisen. Voor veel speakers is het uitgangspunt een 2,4Ghz b/g/n (niet “n only”) netwerk.

Dank je voor reactie! Ik heb dat inderdaad geprobeerd, sterker nog ik heb alle sonos producten (2x play, 4x one) opnieuw gereset en op het netwerk gezet (zelfde wachtwoord). Een aantal van die producten staan ook bij de Beam. Alleen bij de Beam lukt het niet om het aangemeld te krijgen. 


Het is een vreemd verhaal, het lijkt alsof er iets veranderd is in de instellingen van de Beam waardoor het niet meer werkt. Wellicht een update geweest? Irritant is het in ieder geval want nu doen alle producten die op de Beam aangesloten het ook niet meer.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je al geprobeerd de Beam bekabeld aan te sluiten op je netwerk? 
Mogelijk een defect in de netwerkkaart van de Beam. De surroundopstelling wordt als 1 speaker gezien in de app. Wanneer je Beam niet gevonden wordt zal deze dus ook de rest niet zien en zal het geheel niet werken.

Dank voor je reactie!

 

Dat zojuist geprobeerd en dat werkt inderdaad wel. Het betreft de kabel die nu gebruikt wordt voor de TV dus ik kan het niet zo laten. De beam is nog geen jaar oud, wordt het dan een garantie kwestie?

Reputatie 7
Badge +3

Worden de surrounds nu ook gevonden? Dat zou betekenen dat de wifikaart wel werkt. 
Ik zou in dat geval kijken of je weer draadloos kunt aansluiten. https://support.sonos.com/s/article/3209?language=nl_NL

Lukt dit niet dan een diagnose maken en contact opnemen met Sonos.

Met de ethernet kabel erin werkt de beam incl surrounds en sub. Zou dan alleen met aanmelden op de WiFi te maken hebben?

Reputatie 7
Badge +3

Heb je de stappen al gevolgd uit mijn vorige bericht?

De oorzaak van het verdwijnen kan velerlei zijn. Mogelijk dat het opnieuw verkrijgen van ip-adressen het probleem oplost.

Kan je de tv niet draadloos verbinden? Zelf heb ik ook de lan kabel van de tv naar de Sonos gezet. Geeft een heel stabiel resultaat. Of heb je de lankabel nodig voor glasvezel?

Reputatie 7

Of een switch als deze tussen TV en de Beam en de internetaansluiting: https://www.tp-link.com/nl/business-networking/unmanaged-switch/tl-sg105/

Voor de zekerheid zou je een diagnose naar Sonos kunnen sturen en daar even achteraan bellen.