Vraag

Beam valt regelmatig tijdelijk uit

  • 20 February 2020
  • 6 reacties
  • 317 Bekeken

Ik heb een Beam in huis die in 5.1 opstelling gekoppeld is aan 2x ikea Sonos boekenplank boxen. Ze zijn draadloos op WiFi en via de meegeleverde HDMI kabel gekoppeld. Het gebeurt regelmatig (aantal keer per dag) dat het geluis een paar seconden stopt of dimt.

 

Op de app wordt de volgende melding getoond: “Het ziet ernaar uit dat de stekker van een van je producten uit het stopcontact is getrokken”. Dat is uiteraard niet gedaan.

 

Wat is er aan de hand en wat kan ik er aan doen om dit op te lossen?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Is dat bij zowel tv kijken als bij het streamen van muziek?

Indien alleen bij tv dan zouden het kunnen dat een instelling voor uitgaande audio niet helemaal goed gaat. Eventueel zou je ook kunnen testen of de optische aansluiting wel goed gaat.

Het is inderdaad bij zowel tv kijken als muziek streamen.

Reputatie 7
Badge +3

Dan zou ik contact opnemen met Sonos om het netwerk eens door te lichten. Eventueel kan je alvast een diagnose maken nadat het probleem weer naar voren is gekomen en het nummer vermelden. 

Reputatie 7

Vraag: dimmen alle apparaten (Beam en surrounds) samen, of apart?

Optisch zou niet het probleem kunnen zijn: je Beam is via HDMI gekoppeld. Ook een netwerkprobleem lijkt het niet te zijn: hij dimt ook als hij via HDMI geluid geeft - ervan uitgaande dat ook de Beam dimt.

Nog een vraag: heb je Google Assistent geïnstalleerd? Dat heb ik ook en soms reageert mijn Beam op een codewoord dat hij denkt te horen: dan “dimt” hij ook (maar geeft wel een Google-geluidje).

Laatste vraag: zit de stekker wel goed in de Beam?

Het is een combinatie van alles, zowel de beam als de achterspeaker dimmen, maar de achter speakers vallen ook wel eens uit terwijl de beam het nog/weer doet. Via de HDMI komt het geluid ook af en toe vervormt uit de beam. Het is nogal vaag allemaal.

Reputatie 7

Als het zo vaag is: misschien toch eens een diagnose maken, nummer even opschrijven en dan bellen met Sonos?