Ik hoor graag alle ideeën die je hebt.
Hoe hoog staat je volume bij het tv kijken of muziek spelen? Staat loudness aan of uit?
Edit: Ik heb beneden een lg soundbar+sub staan, hiermee kan ik het dus mooi vergelijken. Bas is hier een stuk beter, schoten en explosies klinken veel beter. De ruimte is natuurlijk wel anders maar het is nogal een verschil
Ik hoop dat je het toch een beetje naar je smaak afgesteld krijgt en plezier kan beleven aan je systeem.
Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik heb een Beam onder de TV hangen en er gisteren voor 600 euro een Sub bijgekocht. Het geluid valt gigantisch tegen. Als ik in de Sonos app de Sub even ‘uit’ zet komt er ineens veel meer bass uit de Beam, dat kan toch niet?
Heeft het zin als ik met de iPhone van de kids die Trueplay tuning uitvoer?
Ik ben zelf overgestapt naar heos bar + sub combi (die van €1100). Ik heb hier nog geen seconde spijt van gehad. Geluid is zeer goed voor een soundbar. Sonos is wel een stuk gemakkelijker en gebruiksvriendelijker dan heos maar als je eenmaal alles ingesteld hebt dan is het geluid veel beter dan de sonos beam + sonos sub.
edit: True play maakt het geluid wel beter naar mijn mening, is sowieso het proberen waard.
@ Roel, Ik zou zeker eens de Trueplay proberen. Zelf heb ik een beam, sub & 2 x play 1 in een ruimte van 4*9 m. Na wat geëxperimenteer met de exacte plaats van de SUB heb ik een installatie die zowel bij muziekweergave (Spotify) als bij TV (Netflix in 5.1) een mooie uitgebalanceerde weergave geeft, zonder dat ik aan de EQ settings hem moeten aanpassen.
In theorie kan je de sub overal neerzetten, maar ik heb wel gemerkt dat de locatie de muziekbeleving kan beïnvloeden.
Voor de surround speakers heb ik de setting Ambient gebruikt, de Full setting vind ik niet mooi.
Ik hoop dat je een setup kan vinden die past bij je voorkeur!
Als je de boel tuned met Trueplay, waar wordt die info dan opgeslagen? In de speaker zelf? In de iOS app?
PS dat de boel bij mij niet goed werkte was omdat de Sub helemaal NIETS deed. Vanmiddag samen met Sonos Support aan de telefoon gezeten en nu is Beam & Sub wel prima!
Het doet me plezier dat bij jou nu de beam + Sub goed werkt, veel plezier ermee !
Voor zover ik weet worden de Trueplay settings niet in de app opgeslagen, Ik ga ervan uit dat ze in de speakers worden bijgehouden. Moeilijk te zeggen waar de data zit in het gedecentraliseerde Sonos systeem.
In elk geval, je kan Trueplay met een geleend toestel uitvoeren, en daarna de app terug wissen, de Trueplay settings blijven aanwezig.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.