Hallo,
Ik heb al lange tijd een probleem met mijn Beam icm met mijn Sony Bravia KD55XE8599
Soortgelijke problemen ben ik tegengekomen op het forum, maar mijn probleem is net wat anders.
Wat is het probleem
De Beam slaat niet altijd direct aan bij het aanzetten van de TV (icm Ziggo Next
Opstelling
Sony Bravia KD55XE8599
HMD1 - Ziggo Next
HDMI2 - XBOX
HDMI3 (ACR) - Beam (Bekabeld LAN) In surround opstelling met 2x One
Wanneer ik met de Ziggo Next afstandsbediening de tv en next start (1 knop) krijg ik niet altijd direct het geluid van de TV over de beam. (ik denk 50-50) Ik moet dan de tv+next uit en een weer aandoen. Na een paar seconden schakelt het geluid over naar de beam (audiosysteem actief). Dit is natuurlijk superirritant en lijkt me ook niet echt goed voor de apparatuur. Ik heb de TV ook wel eens NIET opnieuw opgestart en dan gebeurt het soms dat ie na een half uur ofzo, toch nog overspringt naar Audiosysteem. Ook wanneer je in de Sonos-app de Beam opnieuw installeert (Systeem-->Beam-->TV installatie), kan het gebeuren dat ie overschakeld naar het audiosysteem. Geen garantie overigens….
Ik heb de beam nu 2 jaar en in het begin had ik er volgens mij geen last van. Inmiddels heb ik er in ieder geval nu ruim een jaar last van. Hoopte altijd dat het vanzelf wel een keer ophield met updates etc, maar helaas... Ik weet niet precies wat het getriggerd heeft. softwareupdate van tv of next?? En zoals aangegeven. Het gaat niet altijd fout….
Wat heb ik inmiddels gedaan:
- Uiteraard is alle apparatuur al meerdere keren van het stroom geweest en weer opnieuw aangesloten (ook HDMI kabels etc) Zowel met als zonder XBOX.
- De TV en Ziggo Next hebben al meerdere malen een softwareupdate gehad
- De Beam (en surround One's) zijn opnieuw geinstalleerd
- Nieuwe HDMI kabel
Ik ben inmiddels een beetje out of options. Iemand nog een goede tip? of hetzelfde probleem?
Groet
Bert