Beantwoord

Beam reageert niet meer op IR afstandsbedieningen


Badge

Hallo, 

 

Ik heb sinds een paar weken een beam met 2 sl's aan een sony kd-49xg8399 met de optische adapter. Alles werkte prima tot nu. Nu stopt mijn beam met reageren op de afstandsbedieningen. De tv en tv-box reageren wel gewoon op de afstandsbedieningen. Ook als ik de beam de afstandsbediening opnieuw wil aanleren ziet hij helemaal niks. Als ik de stekker uit de beam trek en hem na een tijdje weer insteek werkt het weer. En na een paar uur is het weer het zelfde, en werkt het niet meer. Iemand hier ervaring mee en een idee wat ik hier aan kan doen? 

icon

Beste antwoord door Luuks 8 May 2020, 13:27

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 7

Ik zou maandag even bellen met Sonos. Misschien is er iets stuk.

Badge

Ik zal morgen eens bellen.

Reputatie 2
Badge +2

Je schrijft dat je via een optische adapter heb aangesloten: heb je al geprobeerd of het probleem opgelost is als je de Beam en tv verbindt met een HDMI (ARC) kabel?

Badge

Het probleem is er dan nog. Ik zou dan de beam kunnen via de tv via de arc verbinding. Maar dan dat heeft niet de voorkeur. Het lijkt er op alsof mijn infrarood oog stopt met werken na een bepaalde tijd. En het heeft weken gewoon gewerkt maar nu sinds een paar dagen ineens niet meer. 

Badge

Net telefonisch contact gehad met sonos. K heb hem op aanwijzing van sonos nu via hdmi arc aangesloten. En toen opnieuw opgestart en nu zou het moeten blijven werken volgens sonos. Ik moest het even aankijken en mocht het probleem terug keren, dan zouden ze de beam aanmerken voor vervanging. 

Badge

Het probleem is gewoon weer terug gekomen. Ik heb nog geen tijd gehad om hier te posten of weer contsct op te nemen met sonos. Zodra ik weer contact met sonos heb gehad laat ik de uitkomst weten. 

Tevens kwam ik er achter dat ik niet de enige ben:

https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/beam-ir-sensor-stopped-recognizing-remotes-6827194/index2.html

Reputatie 7

Aansluiten via HDMI-ARC is ook meer een work around dan een oplossing; je omzeilt dan de rechtstreekse bediening van de Beam via de remote, door de TV de opdrachten naar de Beam te laten doorgeven.

Badge

Sonos heeft besloten om de beam te vervangen. 

Badge

Ik heb sinds vrijdag mijn nieuwe beam. En deze werkt tot nu toe perfect. 👍🏻

Reputatie 7

Eind goed, al goed!

Badge

Dus, alles werkte perfect. Nu heb ik gister mijn tv op een beugel opgehangen. En is de groep van de beneden verdieping uit geweest ivm boren in de buurt van elektriciteit leidingen.

Nadat ik de stroom weer had aangezet. Is het probleem ineens terug gekeerd. Beam herkent afstandsbedieningen niet meer. Tenzij spanningsloos maken. Dan doet hij het weer een tijdje.

Ik had inmiddels ook een logitech harmony afstandsbediening aangeschaft om mijn 2 afstandsbedieningen te reduceren tot 1. Deze had ik eerst ingesteld om de tv het volume te laten regelen en hier de beam op ingeleerd(zelfde ir signalen als tv afstandsbediening dus). Ik heb heb nu opnieuw ingesteld dat de beam het volume regeld (ander ir singaal als tv afstandsbediening. En de beam hier op ingeleerd (na een reboot). Maar ook dan blijft hey probleem bestaan. 

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik denk dat je het beste even kunt inbellen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Badge

Ik ben inmiddels al in gesprek met een Collega via Facebook messenger. 

Badge

De vorige keer werd ik netjes en snel geholpen via messenger. Maar nu duurt het allemaal erg lang. 

Ik ga maandag maar weer eens bellen. 

Badge

Toen ik xie maandag wou bellen en zoon beetje de hele week erna was het zo druk bij de helpdesk dat ik er niet doorheen kwam.

Uiteindelijk maar via Arc aangesloten zodat ik in iedere geval het volume kon regelen.

En aangezien mijn tv tegenwoordig aan de muur hangt staat de beam er niet meer en blokkers dus niet meer voor het oog van de TV, dus dit werkt nu tenminste ook fatsoenlijk. 

De IR ontvanger van de beam doet het nog steeds niet, maar ik kan nu in iedergeval mijn afstandsbediening gebruiken op deze manier.