Vraag

Beam koppelen/ontkoppelen

  • 3 November 2020
  • 1 reactie
  • 419 Bekeken

Beste forumleden, 

Kunnen jullie mij helpen bij de volgende kwestie;

Sinds kort ben ik in het bezit van een Sonos Beam. Daarvoor al geruime tijd ook 2 Play1’s, die ik naar tevredenheid gebruik.
Nu heb ik de Beam toegevoegd met de beide Play1’s als surround speaker. Fijn voor een mooie film.
Maar de normale muziekweergave (Spotify, Radio) verloopt nu enkel nog via de Beam. Voor de weergave van muziek vind ik de Beam persoonlijk nogal tegenvallen qua geluid. De Play1 als stereopaar gekoppeld zijn mij eigenlijk altijd wel goed bevallen.

Nu de vraag; kan ik het zo instellen dat ik voor weergave van tv/film beide Play1’s als surround-speaker gebruik i.c.m. de Beam en voor normale muziekweergave alleen de Play1’s?
Via de app kom ik er niet uit….

Benieuwd naar jullie ideeën/oplossingen, thanks alvast!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Helaas. Je kunt de Play1’s uit de surround set up halen en weer opzetten als stereoset, maar daar is geen snelle methode voor. Bovendien verlies je dan elke keer je Trueplay-instellingen.

Ik heb mijn Beam (met One's) overigens ingesteld op "Muziek afspelen - volledig" (via “Systeem” in de app). Dan hoor je de surroundspeakers wel volledig bij muziekweergave - de Beam doet dan wel mee.