Beantwoord

Beam integreren met bestaande speakers en Sub

  • 23 August 2019
  • 14 reacties
  • 1558 Bekeken

Ik heb een bestaande Sonos set van 2x Play:1 2x play:3 en een Sub. Ik heb er nu een Beam aan toegevoegd (vervangt oude soundbar).
Ik wil de Sub en de Play:1 aan de Beam toevoegen, maar dit lukt niet.
De Sub heb ik losgekoppeld van de set Play:3.
De Sub heb ik ook gereset (1 minuut van stroom losgekoppeld).
Daarna in de Settings, bij de Beam, de optie 'Een Sub toevoegen'.
Lampje op de Sub brandt Wit.
Het koppelen gaat dan nog wel goed, maar bij het klaarmaken voor gebruik gaat het mis:
'Installatie probleem' is de melding, en 'er heeft zich een probleem voorgedaan bij het voorbereiden van de speakers'.
De Beam werkt wel goed (geluid via TV, streamen muziek via Tuneln)
Wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door Erwin_Nie 19 September 2019, 20:55

Bekijk origineel

14 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Staan de P3’s in een andere ruimte?
Want je had een 5.1 opstelling als ik het goed begrijp.
Ja, deze had ik in een aparte kamer. Ik heb alle speakers uit de kamer verwijderd.
Reputatie 5
Badge +3
Als de One’s verwijderd zijn zou ik eens proberen met ze stroomloos te maken, dan 1 One weer op de stroom en dan opnieuw toevoegen, als dit lukt, dan pas de 2e, daarna de Sub.
De meeste gooien alles te samen op de stroom, dit zal ook wel werken, maar ik zie toch liever rustig alles stap voor stap.
Ikzelf heb deze volgorde ook gevolgd en alles verliep van een leien dakje.

Laat maar weten hoe het verloopt.
Dank je Difke, dat heb ik gedaan. In feite heb ik nu alleen de Beam nog geregistreerd staan. Via Instellingen - Instellingen kamer heb ik alleen de Beam in 'Huiskamer' staan. Verder alles eruit.
Als ik verder in de Instellingen van de Beam kies voor 'Sub toevoegen' of 'Surroundspeakers toevoegen', loop ik ook weer tegen een error aan. De Sub en de Play:1 speakers heb ik van de stroom gehaald om ze te kunnen toevoegen, zoals dit door Sonos wordt voorgesteld.
Zonder resultaat...
Reputatie 5
Badge +3
Dan kan je best morgen Sonos support contacteren, daar zullen ze je graag verder helpen om het probleem op te sporen.
Ik hoop dat je dan snel weer kan genieten van je systeem.
Het probleem is opgelost, met behulp van Sonos.
De Ziggo router die IP-adressen uitgeeft, in combinatie met het Access Point (waar de apparaten mee in contact staan), was niet in staat om via de Beam verschillende adressen uit te geven (de Play:1 krijgt zijn IP adres via de Beam). In dit soort gevallen wordt geadviseerd om het installatie proces van de Beam te starten met een bekabelde aansluiting (zonder WiFi dus). Toen ging alles vlekkeloos.
Reputatie 5
Badge +3
Fijn dat het probleem opgelost is.
Veel plezier 👍

Binnenkort ontvang ik de Beam en ga deze ansluiten op 2x de Play one + Sub.

Iemand ervaring met deze opstelling en hoe ging de installatie?

 

Reputatie 7

Ik zou de nu als stereosetup aangesloten set even uit elkaar halen. Dan de Beam toevoegen en de surround set up maken.

Dank 106rallye,

Ik laat weten hoe het verlopen is.

Helaas. 

 

De Beam staat alleen in huiskamer 2.

De Play 1 en de SUB staan in huiskamer.

Ik kan de sub wel naar huiskamer 2 verhuizen en samenvoegen met de Beam, maar dan is deze weg uit de huiskamer en heb daar met gewoon muziek spelen geen bas meer.

Is het Uberhaupt mogelijk om de Beam Play 1 en de Sub in een kamer te krijgen en dan ook nog gewoon muziek afspelen met de sub? En uiteraard beam met sub?

 

 

Reputatie 7

Gezien je opsomming, Beam, 2xPlay 1 en Sub dacht ik dat het je bedoeling was om een surroundopstelling te maken. Dan zet je alle speakers in één Sonos-kamer. Dat is dus niet de bedoeling?

Met een surroundopstelling kun je alle speakers tegelijk muziek laten spelen als je de “Audio van de surroundspeakers” op “volledig” zet.

Dat is wel de bedoeling, maar ik wil OOK nog wel gewoon muziek kunnen afspelen op de play1 en de sub.

Dus alleen een surround opstelling van c.a. 1600 euro is mij iets teveel :-)

Maar kan dat wat ik wil? Dus TV en Muziek op de gehele set en dan afwisselen. Overdag muziek en ‘-avonds geluid van tv op de sonos set.

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Dat kan - je hebt dan stereo op de Beam, stereo op de Play:1’s. De Sub doet mee.

Reageer