Vraag

Beam icm caiway interactieve tv

  • 20 December 2019
  • 8 reacties
  • 586 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Vandaag heb ik interactieve tv van caiway geinstalleerd. Wat is de handigste aansluiting voor de beam? Ik heb nu de beam optisch aangesloten op de tv en de ontvanger (amino) via HDMI. Geluid en beeld is goed. Maar toch een paar dingen onhandig. Bij tv kijken via smart tv (Netflix) moet ik steeds handmatig de beam selecteren. Ook heb ik de afstandsbediening gekoppeldste in de sonos app. Echter bij harder zetten gaat zowel het volume van de beam als die van de ontvanger omhoog met as gevolg een plotseling heel hoog volume. Kortom ik vraag me af wat in deze situatie de beste aansluiting is.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Indien je tv over een hdmi Arc beschikt dan heeft die aansluiting de voorkeur omdat die ook de Sonos dan rechtstreeks zal starten. Mits goed ingesteld uiteraard. Wat voor tv heb je?

Reputatie 1
Badge +1

Een LG. 

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer het aansluiten niet helemaal lukt of je hebt daar vragen over, dan heb ik het juiste typenummer nodig. Ik kan dan, aan de hand van de gebruiksaanwijzing, proberen mee te denken.

Reputatie 1
Badge +1

Bedankt, ik ben nu een eind verder. Ik wist niet dat de tv nog met de app moet worden gekoppeld. Ik heb nog wel wat problemen met de universele afstandsbediening van caiway (amino ontvanger). Die moet ik steeds opnieuw koppelen.

Reputatie 7
Badge +3

Deze stappen al gevolgd? 
https://support.sonos.com/s/article/3402?language=nl_NL

Zelf ooit begonnen met een universele afstandsbediening van logitech, met hub. Ik zou niet anders meer willen. Echt een ideale oplossing voor al je apparaten. 

Reputatie 1
Badge +1

Bedankt. Ik moet nog uitzoeken of de amino ontvanger en afstandsbediening van caiway worden onderbesteding door Logitech.

Reputatie 1
Badge +1

Het is opgelost. Met de Harmony 350 kan alles bediend worden. De koppeling tv en HDMI ARC werkt niet goed. Ik heb het idee dat die aansluiting kapot is (zit ook een beetje los). Dus de huidige optische aansluiting behouden.

Reputatie 7
Badge +3

Helemaal top. Veel plezier van je Sonos.