Vraag

Beam i.c.m. One maar dan niet surround?

  • 21 June 2020
  • 8 reacties
  • 458 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik maak sinds enkele maanden met veel plezier gebruik van een stereo paar Sonos One speakers.

Nou ben ik gewend dat de audio van mijn tv ook over de speakers komt en ik had begrepen dat ik hiervoor de Sonos Beam kon aanschaffen.

Dit heb ik inmiddels gedaan en alles succesvol gekoppeld middels de app.

De Sonos One gaan via wifi, de Sonos Beam is aangesloten op de optische uitgang van mij televisie.

Op dit moment komt het geluid van mijn tv uit alle drie de speakers maar mijn Sonos One speakers denken dat ze achter mijn bank staan in een soort 3.0 opstelling maar ze staan juist naast mijn tv (en de Beam eronder). Tijdens muziek luisteren werkt het supert (ik kan in de app ook het volume van de Sonos One speakers aanpassen ten opzichten van de Beam) maar bij tv kijken zou ik ze ook ‘gewoon’ als links en rechts vóór willen gebruiken i.p.v. links en rechts achter…

Is dit ook mogelijk?

 

Alvast bedankt


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

De Beam is een soundbar (FL-Center-FR, dus 3.0) en niet alleen een center. Dat betekent dat als je One’s toevoegt als surround, deze als achterspeakers werken, dus 5.0. Wat jij wilt, de Beam als center en de One’s als FL en FR kan niet met Sonos.

Reputatie 5
Badge +3

De Beam is op zich al 3.0 ( voor links, center, voor rechts) . Als je de One’s als surround hebt gekoppeld moeten deze achter je staan. De Beam doet al het werk van voor.

Zo heb ik het ook, en klinkt toch prettig.

Voor muziek kan je ook de instelling ‘ sfeervol ‘ of ‘ volledig ‘ in de Sonos app wijzigen. Dit is persoonlijke smaak.

Reputatie 5
Badge +3

Nee, je hebt ze nu als surround speaker geïnstalleerd.
Zoals ook bedoeld met 3.0 zoals je aangeeft.

De Beam fungeert als links-midden-rechts, de one’s als surround in tv modes.
Met audio worden de one’s een stereo setje links rechts.

Reputatie 5
Badge +3

hahaha Difke was me voor…..

Reputatie 5
Badge +3

Omdat het hier nogal fel waait buiten  heb ik een extra duwtje gekregen… vandaar 😆

Badge

Mmmm, ik ben gewend dat het stereobeeld wat breder is dan wat ik nu krijg met de beam..

Had gehoopt dat ik de Sonos One’s ook als L+R vóór kon inzetten.

Is er een andere manier om dit wel voor elkaar te krijgen?

Reputatie 7

Juist voor TV-geluid niet. Zou je de beide One's als stereoset groeperen met de Beam, dan krijg je last van de kleine vertraging die optreedt bij het groeperen met een soundbar op momenten dat die TV-geluid weergeeft. Je zou de Beam kunnen ruilen voor een Arc. Die is duurder, maar breder en zou dus wel eens een breder stereobeeld kunnen geven.

Badge

Ja.. Dat blijkt dan de enige optie.. Wel een wat prijzigere optie.. ;)

Thanks voor de snelle reacties!