Beantwoord

Beam gekocht en werkt niet op tv

  • 10 August 2018
  • 13 reacties
  • 1470 Bekeken

Heb vandaag een beam gekocht en hij werkt niet op tv. Als ik de apple tv stream via mijn gsm gaat het wel. Weet iemand wat ik moet doen om het doen te werken want heb het daarvoor gekocht
icon

Beste antwoord door bbvnbk 11 August 2018, 09:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
Kun je aangeven hoe je de Beam heb aan aangesloten op je tv: HDMI (ARC) of optische kabel?
Reputatie 7
Badge +2
Zie ook graag het antwoord tegemoet. :8

Ik heb ook een Beam gekocht en aangesloten op een Sony Bravia TV via de optische kabel, ik weet niet of het een Smart TV is, maar heeft in ieder geval wel een optische uitgang, Is er een reden waarom dit niet werkt?

Reputatie 7

Het is niet van belang of het een Smart TV is (heeft de TV apps voor bijvoorbeeld Netflix?); dat is voor Sonos niet nodig. Als je gebruik maakt van de optische kabel, moet je de TV wel vertellen dat hij daar ook gebruik van moet maken.

Misschien kun je het typenummer van je TV eens posten, dan kunnen we kijken wat de instellingen van je TV zouden moeten zijn, en bijvoorbeeld ook of de Beam niet op een HDMI-ARC aansluiting kan worden aangesloten. 

Badge +1

Via HDMI 2 (ARC) werkt het bij mij uiteindelijk goed maar dan wel de originele (meest up-to-date) hdmi kabel van je provider gebruiken anders wordt de verbinding steeds onderbroken is mijn ervaring op de nieuwe LG tv.Bovendien heeft de Beam geen optische aansluiting.

Reputatie 7

Als je gebruik maakt van HDMI-ARC is de HDMI-kabel van Sonos prima voor de verbinding tussen TV en Beam. Voor de verbinding tussen het kastje van je provider en de TV kun je de door de provider bijgeleverde kabel gebruiken. Het is de vraag of een duurdere kabel iets oplevert.

Het model van mijn Sony Bravia is KDL-40EX700. Ik heb de HDMI kabel aangesloten op de Beam en aan de andere zijde het verloopstekkertje eraan gedaan zodat dit past in de optische digital out uitgang op mijn televisie.

Vervolgens heb ik op mijn tv aangegeven dat hij het audiosysteem als output moet geven. Voor het insteken van de kabel gecontroleerd dat het rode lampje brand. Doe ik iets niet goed? 

Alvast dank voor het meedenken!

Machiel

Streamen vanaf mijn telefoon lukt prima, ik zie alleen HFMI ingangen, nergens HDMI (ARC)….

Reputatie 7

Je hebt geen HDMI-ARC volgens https://tweakers.net/pricewatch/250781/sony-bravia-kdl-40ex700/specificaties/, maar in de gebruiksaanwijzing (https://www.sony.com/electronics/support/res/manuals/4180/41801702M.pdf) zie ik daar wel iets over:

Als jouw TV dat inderdaad heeft zou ik de Beaam daarop aansluiten.

Mocht je het toch via optisch willen:

Kun je ergens in de TV instellen dat je het geluid via optisch moet laten lopen?

Maar is dat dat geen HDMI ARC ingang? Voor de beam heb ik toch een uitgang nodig?

Volgens mij 

Ik zal het toch proberen zoals op de afbeelding. Ik laat het wel weer weten of het lukt ; )

Reputatie 7

Er bestaat niet zoiets als een HDMI-ARC ingang of uitgang. Zie Wat is HDMI ARC (Audio Return Channel) en hoe werkt het? | FWD

Oftewel: eigenlijk is het een ingang, met de mogelijkheid geluid de andere kant op te sturen. De Beam kan worden aangesloten op alle HDMI-ARC aansluitingen.

Ok, dat wist ik niet, superdank voor je hulp ga ik het gelijk proBeren!

Gelukt, dank voor de hulp!