Beantwoord

Beam en samsung

  • 6 May 2024
  • 9 reacties
  • 72 Bekeken

Ik lees hier veel dat het een bekend probleem is dat de beam wel via streaming geluid speelt maar niet via de samsung tv. Nu heb ik het hele forum door gespit. Maar alle oplossingen die hier genoemd worden heb ik ondertussen geprobeerd. Maar ik krijg gewoon geen tv geluid uit de beam. Heb alle instellingen nagekeken, ben van arc naar optical gegaan maar ik krijg gewoon geen geluid meer. Ik heb op zich alle logische trucjes al geprobeerd. Iemand nog trucs om hem weer aan de praat te krijgen. 

icon

Beste antwoord door 106rallye 6 May 2024, 22:57

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7

Dat is vreemd? Heb je al eens gebeld met Sonos?

Dat is vreemd? Heb je al eens gebeld met Sonos?


Mijn moeder heeft hem net sinds vrijdag, ben dus eerst zelf bezig geweest. Maar aangezien ik vrij zeker ben dat het probleem bij samsung ligt weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet. Hij doet het namelijk gewoon maar de tv herkend te sonos niet. Ik ga morgen nog 1 ding proberen dat is eerst de arc uitzetten in de tv dan alle stroomkabels losmaken. Dan de beam opnieuw verbinden en dan zorgen dat als ik dan bij de stap arc vinden ben dat ik dan de arc knop van samsung weer aanzet. Weinig hoop maar misschien is dat het. Want zowel bij arc als optical als ik die via de sonos app probeer te vinden zegt ie dat ie niet is aangesloten. Terwijl die toch echt in de juiste zit 😂

Reputatie 7

Je bedoelt met “de arc knop” de knop om Anynet aan te zetten? Ik zou toch eens bellen met Sonos, want dat de speaker het ook niet doet met optisch is vreemd.

Je bedoelt met “de arc knop” de knop om Anynet aan te zetten? Ik zou toch eens bellen met Sonos, want dat de speaker het ook niet doet met optisch is vreemd.


Ik krijg namelijk of deze melding of als ik iets verder kom. Dan zegt ie dat er geen externe geluidsbron (of iets vergelijkbaars) wordt gevonden. Ben nu ten einde raad en ga straks wel alles bellen. Sonos eerst maar en dan samsung. Helaas werkte de laatste poging ook niet met het uitzetten van anynet dan alles van de stroom en pas bij de stap van verbinden weer aanzetten 

 

Reputatie 7

Heb je de HDMI-stekker in de Beam goed aangedrukt? Ik lees nog wel een dat dat niet goed gaat.

Heb je de HDMI-stekker in de Beam goed aangedrukt? Ik lees nog wel een dat dat niet goed gaat.


Ja al paar keer na gekeken, zonet verbond ie wel met tv en kreeg ik de pop up in de app beam is verbonden met de tv. Maar helaas alsnog geen geluid. Heb eerst Samsung gebeld die gaan morgen even op afstand de boel resetten. Hopelijk dat het dan gefixt is. Ook omdat ie het gewoon al eens gedaan heeft. De medewerker van Samsung zei wel zal waarschijnlijk nooit goed gaan werken. Denk zou toch eigenlijk gek zijn dat je niet zelf kan kiezen welke soundbar je gebruikt. 

Helaas had bellen met Samsung niet het gewenste effect. We hebben de sonos nu geprobeerd op andere tv en daar doet ie het ook niet met de optical optie. Hij vindt gewoon geen signaal. Ik vermoed nu dat de meegeleverde hdmi kabel stuk is. Aangezien ik deze wel kan verbinden met de tv. Maar ik geen geluid heb vanuit de tv. Bij het verbinden met optische vindt ie helemaal geen signaal. 

Reputatie 7

Lijkt me tijd om eens te bellen met Sonos.

Lijkt me tijd om eens te bellen met Sonos.


vandaag terug naar de winkel geweest, waarschijnlijk was er iets met de sonos beam want ze kregen hem in de winkel ook niet geinstalleerd en spelend met de kabels van een sonos die het al deed die ze even hadden afgekoppeld. Dus nieuwe mee, maar installatie ging helaas niet goed. Dus met sonos dik een uur in de wachtrij gestaan. En uiteindelijk doet ie het. Maar met deze kon het liggen aan de router. En dat ziggo kastje ook aangesloten is ook al zit deze niet in een audio return channel. Dus moesten we ziggo bellen om cec op het ziggo kastje uit te zetten. Maar nu doet ie het goed

Reageer