Beantwoord

Beam en compabiliteit met eerste generatie play 5 en sub

  • 18 December 2018
  • 3 reacties
  • 1026 Bekeken

Overweeg Beam aan te schaffen maar twijfel over compatibiliteit, Heb eerder een Playbase gekocht en teruggestuurd omdat deze niet was te koppelen met mijn vele 'oude' speakers (play 5 eerste generatie). Is dat inmiddels opgelost voor de beam? Ik zie nl nergens een waarschuwing voor bestaande sonos gebruikers bij een eventuele bestelling
icon

Beste antwoord door Tim S 19 December 2018, 10:28

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

https://nl.community.sonos.com/home-theater-229108/sonos-home-theater-101-tips-tricks-6768186
Beste Ron H, dank voor je snelle reactie, helaas werkt het dus ook niet met de Beam maar dan weet ik het tenmiste, Ik lees dat ik wel de sub kan koppelen dus misschien is dat al genoeg voor een beter totaal geluid.
Reputatie 7
Badge +2
De Play:5 2e generatie kan als Surround speaker werken aangezien deze de 5ghz wifi chip heeft, de 1e generatie Play:5 heeft deze wifi chip helaas niet waardoor deze niet als Surround kan functioneren.
Zo goed als alle producten die nu op de markt verschijnen hebben de 5ghz wifi chip, vandaar dat de Play:1, de Sonos One, de Play:3 en de in 2019 uitkomende AMP ook als surround kunnen functioneren.
Dit heeft betrekking tot alle Sonos Home Theater producten, de Playbar, Playbase en Beam communiceren allemaal via 5ghz naar hun gekoppelde Sub en Surround speakers.

ps: bedankt voor het linken Ron H, hoop dat veel mensen dit topic zullen vinden en lezen, geeft veel uitleg 😉