Beantwoord

Beam en afstandsbediening

  • 20 July 2018
  • 5 reacties
  • 7797 Bekeken

Net de Beam binnen. Via HDMI werkt het nog niet lekker dus optisch aangesloten. Ik krijg nu de afstandsbediening niet gekoppeld. Gek probleempje. Samsung tv en Ziggo XL mediabox. Gebruik AB van Ziggo voor geluid van tv. Nu snapt Sonos die AB niet. Wel als ik de originele Samsung AB ga aanleren op de Sonos. Dan werkt het wel.
icon

Beste antwoord door Ryan A 24 July 2018, 17:44

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Hoi! Je afstandsbediening gaat alleen via je beam werken als deze via HDMI ARC is aangesloten. Via de optische aansluiting gaat het geluid los van elkaar geregeld moeten worden. Waarschijnlijk staat je HDMI ARC, in de instellingen op je tv, niet aan. daarom werkt het denk ik niet. Deze dus in je instellingen van je tv aanzetten, in veel tv staat het uit. Succes!
Reputatie 2
Badge +2
Je zou kunnen controleren of je tv wel HDMI ARC ondersteunt en zo ja, welke van de HDMI-poorten de ARC is; in mijn geval is het HDMI2 (bij Panasonic TV). HDMI1 ondersteunt geen ARC en zal met die aansluiting dus ook geen juiste werking van de AB geven.
Reputatie 5
Badge +2
Als je optisch gebruikt en de IR codes gekoppeld met de BEAM, zorg er dan voor dat de Horizon afstandsbediening werkt met je TV. Als je via de HDMI ARC werkt, zorg erdan voor dat je de ARC poort gebruikt. Als je met de afstandsbediening het TV volume kan bedienen zou de BEAM hierop moeten reageren.
Reputatie 1
Badge
Klopt het dat wanneer je bijvoorbeeld spotify luisterd dat je dan de volume van de BEAM niet kan bedienen met de afstandbediening? Alleen wanneer je via televisie aan het kijken bent?
Bij de playbar kan je ten alle de volume met afstandbediening bedienen.

Dit zou mij ervan weerhouden om de BEAM aan te schaffen. We hebben al een playbar in de woonkamer maar wil graag in de eethoek ook iets nieuws.
Reputatie 5
Badge +2
Je kan het volume van de BEAM nog steeds bedienen als de TV uit staat. Let op dat het alleen met een infrarood afstandsbediening kan.