Vraag

Beam en 2xOne sl 1 afstandsbediening TV

  • 25 December 2020
  • 7 reacties
  • 707 Bekeken

Ik heb een beam en 2 One SL, ik heb de 2 One boxen in stereo staan als ik tv kijk en de radio via de tv laat lopen.

De beam en de 2x one staan in 2 aparte kamers voor het stereo geluid, alleen kunnen de one boxen nu niet worden aangesloten op de afstandsbediening van de tv, iemand een idee?


alvast dank


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Wat je zegt klopt. Als je een Sonos soundbar in een groep zet met andere speakers, kun je nog steeds alleen de soundbar bedienen met de afstandsbediening. Daar is geen oplossing voor. Ook met Google Assistent werkt dit bijvoorbeeld niet.

Een oplossing hiervoor zou overigens voor jouw situatie goed zijn. Voor mijn situatie, waarbij de gegroepeerde One's in andere ruimten staan weer niet. Ik wil graag bewust of allemaal of per speaker het volume wijzigen, dus met de app.

Vanwaar overigens deze opstelling? Je creëert hierdoor een delay op de One's, terwijl mij de surround van Sonos goed bevalt.

Ze staan nu in een andere groep, dus niet te bedienen met de afstandsbediening.

 

Kan ik de Bram en de 2x one in 1 groep plaatsen en dan stereo geluid op de one?

 

 

Reputatie 7

Je bent overigens niet de enige die dit vraagt, zie bijvoorbeeld Control all grouped Sonos using TV remote control (via Playbar) | Sonos Community

Even de termen van Sonos uitleggen voor ik je met je laatste vraag kan helpen. In Sonos-termen (en anders dan bijvoorbeeld bij Google) is elke speaker, of vastgestelde (stereo- of surround-)set speakers een "Kamer". Je kunt verschillende "Kamers” groeperen. Als je op S2 -software zit, kun ke ook vaste groepen aanmaken en die een naam geven.

Je vraagt: “Kan ik de Bram en de 2x one in 1 groep plaatsen en dan stereo geluid op de one?”

Volgens mij is dat de set up die je nu hebt: de Beam en de stereoset staan in twee “Kamers” (maar in één fysieke ruimte) en je hebt ze gegroepeerd. Zoals je hebt ondervonden kun je dan het volume van de One's niet wijzigen met de afstandsbediening van je TV.

Als je de One's zou opnemen als achterspeakers in een surroundopstelling (dus in één "Kamer” met de  Beam) kun je bij TV-geluid het volume van de One's wel veranderen met de afstandsbediening van de TV. Maar alleen bij TV-geluid, waarbij de achterspeakers surroundgeluid weergeven. Als je echter muziek afspeelt van bijvoorbeeld Spotify via de Sonos app kun je de achterspeakers instellen op volledig stereo, kan je de afstandsbediening van je TV weer niet gebruiken voor het volume. Googel Assistent kan dan overigens wel het volume van de hele set aanpassen.

Volgens mij is dat de set up die je nu hebt: de Beam en de stereoset staan in twee “Kamers” (maar in één fysieke ruimte) en je hebt ze gegroepeerd. Zoals je hebt ondervonden kun je dan het volume van de One's niet wijzigen met de afstandsbediening van je TV. → klopt, dit heb ik nu.

 

maar ik wil de achter speakers niet als surroundgeluid maar stereo, is dat mogelijk als ik het alleen via de tv het volume wil wijzigen?

Reputatie 7

Nee.

Bedankt en kan het bij een ARC?

Reputatie 7

Nee, sorry. Het probleem is niet dat je een Beam hebt, maar dat wat jij wilt niet kan met Sonos.