Beantwoord

Beam arc probleem

  • 18 July 2018
  • 8 reacties
  • 8349 Bekeken

Vandaag de Beam binnengekregen. Geweldig geluid, maar de HDMI arc verbinding werkt niet. Dus maar optisch aangesloten.
Ik heb een Sony KD-49XE9005 met op HDMI-3 de arc functie. Tijdens de installatie moet ik controleren of de Bravia-sync aanstaat ( deze staat aan ) vervolgens gaat de sonos-app de verbinding controleren. Deze controle mislukt, de tv en Beam hebben geen verbinding.
Alle andere HDMI kabels al losgekoppeld, geen resultaat.
Tv resetten, geen resultaat.

Is hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door peterpostuma 18 July 2018, 10:28

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Probleem opgelost.
HDMI kabels er uit, tv stroomloos gemaakt, HDMI naar Beam er weer in en stroom er weer op.
Daarna meteen geluid via ARC.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is ook de enig juiste methode om HDMI kabels te plaatsen. Altijd de stroom van de apparaten halen. Vaak werkt het wel, maar dit is hoe het hoort en op deze wijze voorkom je problemen zoals gemeld.
Bij mij werkte de arc connectie eerst ook niet meteen maar je moet de hdmi stekker wel goed in de beam drukken :0 daarna meteen verbinding.
"Boosdoener" gevonden. Mijn oude AcRyan mediaplayer blokkeerde de boel. Zodra ik die aansluit verliest de tv verbinding met de Beam. AcRyan loskoppelen en de Beam heeft weer verbinding met de tv. De mediaplayer krijgt een enkeltje container.
"Boosdoener" gevonden. Mijn oude AcRyan mediaplayer blokkeerde de boel. Zodra ik die aansluit verliest de tv verbinding met de Beam. AcRyan loskoppelen en de Beam heeft weer verbinding met de tv. De mediaplayer krijgt een enkeltje container.
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn mede8ter 400X2. Ik mis mijn mediaspeler alleen wel.
ik heb telkens als tv uitgeschakeld is en weer ingeschakeld dat ik geen verbinding heb met beam moet elke keer usb van beam en stekker uit tv halen wil ik weer geluid hebben alle instellingen staan goed maar weet niet waar het aan ligt
Ik zit hier op de verkeerde topic denk ik. Zal ergens anders de oplossing zoeken. Toch allemaal bedankt voor het meedenken.