Beantwoord

Beam aansluiten op iMac

  • 2 October 2022
  • 6 reacties
  • 67 Bekeken

Kan ik een Beam aansluiten op een iMac 2015?

icon

Beste antwoord door 106rallye 2 October 2022, 21:20

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Je vraag is wat kort en biedt daarom weinig aanknopingspunten om je te helpen. Hoe wil je de Beam aansluiten? Bedraad, via wifi, Airplay? Over welke aansluitingen beschikt de Mac? HDMI-ARC, optisch?

Bedraad of met Airplay. De iMac heeft enkel USB3 en Thunderbolt2. Ik heb nu wel gemerkt dat Beam Airplay 2 heeft. Kan ik dan een homecinema systeem van Sonos aansluiten op de iMac? Bedoeling is om via de iMac te Netflixen met het genot van een Sonos homecinema systeem.

Reputatie 7

In principe kun je via Airplay 2 geluid naar de Beam sturen. Dat is echter vooral voor muziek. Ik denk dat je als je het geluid van videobronnen al via Airplay door kunt sturen, je tegen lipsync-problemen aan zult lopen. Daarvoor is Airplay niet bedoeld.

Ok, bedankt voor uw reactie.

 

Ik wil hier nog even reageren ter info van het forum.

Ik heb uiteindelijk een Beam, Sub Mini en 2 surroundspeakers One aangesloten op mijn iMac via Airplay 2. Het werkt perfect! Geen lipsync problemen en Netflixen op mijn computer is een genot via het Sonos homecinema setup zoals beschreven.

Reputatie 7

Ik heb altijd begrepen dat je dan geen 5.1 krijgt. Wat zegt de Sonos app dat je krijgt?

 

https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/airplay-2-dd-5-1-format-supported-by-sonos-5-1-system-6826498