Beantwoord

Beam + 2x one + 2x five niet in sync

  • 16 January 2023
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

Ik heb een surround systeem met 1 Beam en 2x sonos one als surround paar. Daarnaast heb ik ook nog twee fives in stereo naast de TV. Nu heb ik begrepen - als dat klopt - dat ik deze 5 speakers niet kan samenkoppelen tot één ruimte.

Echter als ik ze samen koppel om het TV geluid door alle speakers af te spelen, dan krijg ik een vervelende echo omdat mijn twee five speakers iets trager het geluid uitsturen dan de rest van de speakers. Kan dit verholpen worden? Kan het systeem alle TV audio mooi in sync afspelen?

Alvast dank.

icon

Beste antwoord door Ronald22 16 January 2023, 21:17

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Nee dat is niet mogelijk. Een surround opstelling maak je met 1 soundbar en 2 achter speakers en eventueel nog een subwoofer. 

Reputatie 7
Badge +3

Het zou ook een heel vreemd klankbeeld geven want welk geluid zou er naar de five’s gestuurd moeten worden? Links, rechts en midden zit al in de Beam. Daar overheen ga je dan en soort stereo gooien naar five’s. Het enige wat je zou bereiken is veel geluid, maar nooit zoals bedoeld.

Reputatie 7

Als je een ander kamer groepeert met een kamer waarin een soundbar zit heb je bij TV-geluid inderdaad 75ms vertraging op de gegroepeerde speakers. Bij muziek loopt alles wel synchroon.

Vraag is vooral: wat wil je bereiken? Geluid wordt niet per sé beter door meer speakers toe te vogen.