Skip to main content

Ik luister soms muziek via mijn Sonos systeem (in de app) en zou het makkelijk vinden als wanneer ik films ga kijken op mijn tv dat hij overschakelt automatisch naar mijn tv.

Nu vond ik de optie autoplay tv maar als ik die aanzet en muziek ga luisteren schakelt hij radom over op mijn tv terwijl die uitstaat..

Nu krijg ik ook mijn afstandsbediening niet gekoppeld, als ik het zoals beschreven doe gaat wel de led branden etc van de Ray maar zegt vervolgens de afstandsbediening niet te zien tijdens het koppelen…

setup; Philips smart tv ( 50PUS7906/12 ), Sonos Ray en 2x Sonos Play1

Hé ​@A.B , welkom in de Sonos community! 🙌

Kwestie van je gerichter te kunnen helpen: zou ik mogen weten hoe je jouw Sonos Ray op je TV aangesloten hebt? Is dit rechtstreeks via een optische kabel?

Alvast bedankt!

De Sonos ray is direct aangesloten op de tv met optische kabel inderdaad. 

Dankjewel voor de verdere info, ​@A.B !

Je kan jouw afstandsbediening instellen via de app. Hoe je dat doet lees je op onze supportpagina hier.
Moest je toch verdere hulp nodig hebben, aarzel dan zeker niet om contact op te nemen met onze collega’s in support.

Hopelijk helpt dit! 😄

Dit werkt dus niet zoals ik in mijn bericht heb aangegeven… en hoop graag reactie te krijgen op mijn andere vraag omdat dit storender is…

Zeker!

Als autoplay TV aanstaat, en je Sonos Ray omschakelt naar TV-geluid op het moment dat deze een signaal ontvangt van je TV, klinkt het alsof je TV dan wel een signaal verstuurt naar je Sonos. Vandaar mijn vraag over hoe alles aangesloten staat. Soms willen gebruikers de Ray al weleens aansluiten op een TV-kastje van hun provider. Als dit kastje dan gewoon al aan staat (of je nu tv kijkt of niet), dan kan het ook gebeuren dat jouw Sonos overschakelt naar TV geluid.

Je zou eens een diagnose kunnen versturen op het moment dat dit gebeurt. Dan kunnen mijn collega's in support ook zien of het komt doordat je Sonos een signaal van je TV ontvangt. Hopelijk helpt dit. 😄

Reageer