Beantwoord

automatische schakeling in geluidsprofielen/optimalisering?

  • 8 September 2023
  • 4 reacties
  • 73 Bekeken

Badge

Op TV zitten verschillende geluidsprofielen. Spraak,muziek, bioscoop, etc. Je moet ze echter zelf kiezen/omschakelen. 

Persoonlijk vind ik het spraakgeluid nog niet altijd duidelijk/helder. Voor de rest wel heel mooi.

 

Vraag: detecteert sonos zelf wanneer er voornamelijk gesproken content is of bijv. muziek en schakelt het dan automatisch?

icon

Beste antwoord door Erooij 9 September 2023, 09:45

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij gelden die profielen alleen voor de eigen speakers van de tv en worden die niet gebruikt voor externe speakers.

Bij Sonos kan je de spraak “versterken” in het scherm waar je ook het volume kunt regelen. 

Reputatie 7

Ik heb inderdaad het idee dat deze keuze niet het signaal naar de soundbar beïnvloedt. Hoor jij verschil? Is het überhaupt aan te kiezen als de soundbar via HDMI wordt aangesloten?

Badge

Aha. Ns ik bedoelde niet dat ik het televisie geluid via het tvprofiel omzet, wellicht dat je het outputgeluis wel beïnvloedt,

Als je er vanuit gaat dat de sonos een continue toevoer heeft, doet deze dan zelf spraak of muziek detecteren en daarop zelf automatisch instellen/optimaliseren? (Ik begrijp nu dat er wel een handmatige actie voor is)

Reputatie 7
Badge +3

Automatisch niet omdat dit een gebruikers voorkeur is. Via Sonos kan de spraak iets “versterkt” worden en de zwaarste bassen kunnen verminderd worden om overlast voor bijvoorbeeld slapende kinderen te verminderen.

Ik heb standaard spraakversterking aanstaan. Verwacht hier echter geen wonderen van, het scheelt iets.

Uiteraard kan je ook nog wat met de equalizer binnen de Sonosapp spelen.