Skip to main content
Antwoord

Audiostreamingkwaliteit spotify (FLAC) Sonos Home Cinema

• October 9, 2025
  • 9 reacties
  • 249 Bekeken

Spotify ondersteund tegenwoordig dat je audio kan streamen zonder kwaliteitsverlies (tot 1GB/u - tot 24 bits/44,1kHz FLAC).

De Sonos Arc Ultra los getest en werkt, maar in een Home Cinema opstelling (Arc ultra, 2x Era 300 en Sub 4) niet. Is de verwachting dat dit (na een update?) wel mogelijk is of is dit technisch niet mogelijk? Kan iemand hier mij meer over vertellen? Ik heb er vrij weinig verstand van, misschien is het namelijk gewoon een instelling die ik moet wijzigen in de Sonos app.

Ik hoor het graag!

Beste antwoord door Skeulen

Ik heb zojuist een bericht van een Sonos ontvangen voor het gebruik van lossless met Sonos apparaten. Hiermee moet je het werkend kunnen krijgen:

https://support.sonos.com/en-us/article/playing-spotify-lossless-audio-on-sonos

Bij mij werkt het!

9 Reacties

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • October 9, 2025

Weet je zeker dat het al werkt op je arc ultra? Hier werkt het nog niet...

106rallye
  • October 9, 2025

Heeft iemand al een datum? De spotify -app geeft aan dat lossless geen probleem is, maar nog steeds niet ‘in combinatie met uw apparaat…’ 

106rallye
  • October 17, 2025

Nee, nog niet. Oktober heeft ook nog twee weken……

• Auteur
  • Novice
  • October 27, 2025

Sorry voor mijn late reactie! Via mijn iPhone kan ik middels AirPlay zonder kwaliteitsverlies streamen naar mijn Sonos. Dit werkt ondertussen ook in een Home Cinema opstelling (Arc ultra, 2x Era 300 en Sub 4). 

Weet je zeker dat het al werkt op je arc ultra? Hier werkt het nog niet...

106rallye
  • October 28, 2025

Airplay? Volgens Spotify lossless and Sonos | Sonos Community is dat geen lossless - Spotify levert dat wel aan aan je telefoon, maar Apple maakt er iets anders van als ik het goed begrijp. Alleen de Sonos app en Spotify Connect geven dan dus lossless.

• Auteur
  • Novice
  • October 28, 2025

Airplay? Volgens Spotify lossless and Sonos | Sonos Community is dat geen lossless - Spotify levert dat wel aan aan je telefoon, maar Apple maakt er iets anders van als ik het goed begrijp. Alleen de Sonos app en Spotify Connect geven dan dus lossless.

Voor zover ik weet staat er ‘Lossless’ vermeld en is het zichtbaar in Spotify. Dat het dan mogelijk niet werkt, is mij niet bekend.

106rallye
  • October 28, 2025

Ik ben benieuwd of je verschil hoort als je het probeert via Spotify Connect of de Sonos app.

• Auteur
  • Novice
  • Antwoord
  • November 4, 2025

Ik heb zojuist een bericht van een Sonos ontvangen voor het gebruik van lossless met Sonos apparaten. Hiermee moet je het werkend kunnen krijgen:

https://support.sonos.com/en-us/article/playing-spotify-lossless-audio-on-sonos

Bij mij werkt het!