Vraag

audiokwaliteit

  • 16 May 2024
  • 4 reacties
  • 49 Bekeken

Is het mogelijk om in de Sonos App de audiokwaliteit van de gekozen bron te zien.Tidal en Apple music hebben al een klein assortiment “ruimtelijke audio” in een hoge kwaliteit waar vooral bezitters van een “arc” het maximale uit hun Sonos kunnen halen.


4 Reacties

Reputatie 1
Badge +1

Voor wat betreft Apple Music. Sonos heeft nu sinds een paar dagen support voor Apple Lossless audio (sinds 13 mei 2024). Support voor ruimtelijke audio is er niet.

Reputatie 3
Badge +1

Is het mogelijk om in de Sonos App de audiokwaliteit van de gekozen bron te zien.Tidal en Apple music hebben al een klein assortiment “ruimtelijke audio” in een hoge kwaliteit waar vooral bezitters van een “arc” het maximale uit hun Sonos kunnen halen.

 

Je kunt het onderste schermpje uitklappen en dan wordt rechts weergegeven wat het formaat is. (net als bij TV)  Als je de Apple service start (dus via de Sonos app) wordt er dan weergegeven of het Lossless of Dolby Atmos (ruimtelijke audio) betreft. (let er wel op dat als je speakers toevoegt van een andere kamer, anders dan je surrounds) dat het dan niet meer afgespeeld wordt als Dolby Atmos) 

Bedankt Henk & Mark.Heb momenteel alleen Spotify,heb tijdelijk Tidal & Apple music gehad maar heb al teveel “historie” op Spotify om zomaar over te stappen.In de Sonos app is bij Spotify (maar ook bv Sonia zelf) geen audiokwaliteit te vinden.Was dus benieuwd of dat in de Sonos app ergens terug te vinden is.Ga dit navragen bij Sonos

Reputatie 3
Badge +1

Nee, in de app zelf niet. Een en ander is afhankelijk van je netwerksnelheid.  Jammer he, van Spotify… Apple is qua geluidskwaliteit stukken beter dan Spotify. Maar Spotify wint het op alle andere fronten, gebruiksvriendelijkheid, koppeling met huisgenoten, beheer van albums/playlists,.etc, etc.. 

Ik heb Apple Music er bij genomen omdat ik een paar Era 300’s heb en wel benieuwd was naar Dolby Atmos (en nu dan Lossless) maar buiten de Sonos app doe ik het meeste met de Spotify app. 

Reageer