Audio en beeld niet synchroon, Beam

  • 3 July 2019
  • 1 reactie
  • 3741 Bekeken

Badge
In de enquete werd mij laatst verzocht om een diagnose te verzenden als ik weer last had van het probleem dat beeld en geluid niet gelijk lopen via de tv. Ik heb dit dus nu en heb zojuist een diagnose verzonden

Ik kijk met een Beam, en 2x Play1 in surround opstelling. De surround werkt goed, zowel bij tv als bij Netflix kijken. Het sync probleem heb ik nu bij tv kijken, maar het komt ook voor bij Netflix kijken.

De sync bijstellen via de app maakt het probleem alleen maar erger.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Als je een diagnose zou insturen, koppel dan wel graag het bevestigings nummer terug in je bericht.

In principe zal de Sonos Beam het geluid meteen ten gehore brengen, het is dan ook vaak als dit probleem zich voordoet, dat de TV het geluid helaas later zou leveren dan het beeld wat hij op zichzelf doet weergeven.
In Sonos kan je inderdaad een vertraging instellen, maar dit zal het geluid alleen verder terug brengen, we kunnen immers niet terug in de tijd om het geluid eerder te laten horen dan dat dit aangeboden word.
Heb je al wijzigingen aangebracht aan de geluids instellingen van de TV? Misschien dat het probleem veroorzaakt word door de TV als deze een Dolby Digital signaal zou aanbieden, misschien dat de vertraging weg is als je de TV op PCM (Stereo) zou zetten.
Uiteraard niet gewenst, het liefst wil je Dolby Digital, maar zo weet je wel dat er iets in de TV mis zou gaan bij het aanleveren van een Dolby signaal over de Optische/HDMI poort.