Skip to main content

Zit thuis te hobby-en met atmos weergave van Apple Music.

Heb op zich een leuk budget setje aangeschaft van Hisense 5125.

Deze heeft een hdmi input waar direct de Apple TV op aangesloten is.

De hdmi output van de soundbar gaat naar de tv die alleen ARC (niet eARC) heeft.

In de settings van de tv heb ik wel bitstream en dolby digital plus, maar apple heeft een MAT container voor dolby dus daarom mijn afwijkende hdmi routing.

Nu overweeg ik de arc+sub3+era100’s te kopen .. hoe krijg ik zonder eARC dolby atmos met 1 hdmi input op de bar met mijn ARC tv?

Via Airplay 2?

Hoop het een beetje te snappen .. om nou een hele nieuwe tv te kopen enkel voor eARC atmos?

 

Ik dacht dat de bandbreedte die je nodig hebt voor Dolby Atmos een ears aansluiting vereist


Hmm. Je zegt “hdmi output van de soundbar gaat naar de tv”. Je bedoelt “de HDMI output van de TV gaat naar de soundbar”?

Maar goed. Als je inderdaad per sé de ATV wilt gebruiken in plaats van de apps op je TV (die met DD+ Atmos werken) kun je wellicht de Feintech of HDfury Arcana proberen. Geen idee of die ook met de Apple samenwerken. Of Atmos via AirPlay bij beeld werkt weet ik eigenlijk ook niet.


Over arc kan wel Dolby Atmos maar dan in een dolby digital plus container .. als ik het goed zeg.

Maar voor de andere atmos formaten idd eARC (True HD)


Hmm. Je zegt “hdmi output van de soundbar gaat naar de tv”. Je bedoelt “de HDMI output van de TV gaat naar de soundbar”?

Maar goed. Als je inderdaad per sé de ATV wilt gebruiken in plaats van de apps op je TV (die met DD+ Atmos werken) kun je wellicht de Feintech of HDfury Arcana proberen. Geen idee of die ook met de Apple samenwerken. Of Atmos via AirPlay bij beeld werkt weet ik eigenlijk ook niet.

Goede tip ik ga eens checken wat feintech en HDfury kunnen .. bedankt!

Hisense noemt de hdmi eARC op de soundbar output, maar technisch heb je gelijk met output van tv waarschijnlijk? Het geluid komt immers uit de tv de soundbar binnen over eARC .. maar op de tweede hdmi input van de soundbar zit de Apple TV.

Maar inderdaad zoek ik dus een HDMI splitter/switcher/router die eARC stuurt naar de sonos en beeld naar de samsung tv met Apple TV 4K als source.

En waarom dan? Om Apple Music Dolby Atmos content te kunnen luisteren.


Wat je wel kan doen is een ears HDMi splitter/switch gebruiken zoals de Feintech vax04101 (niet die goedkope prularia als je wil dat het goed werkt)

HDMiik had hiervoor een oude Panasonic plasma waar ik de Sonos Arc en een Apple TV 4K had aangesloten op de Feintech:

HDMi in: Apple Tv

HDMi/eArc out: Sonos Arc

HDMi Out: TV

werkt prima (overigens je leest hier wel vaker dat Sonos en Samsung TV niet zo goed samenwerken)

Mocht je interesse hebben: ik heb hier nog een Feintech liggen omdat de Pioneer Plasma het na bijna 20j helaas begeven heeft en ik nu een Sony OLED heb staan.


Wat je wel kan doen is een ears HDMi splitter/switch gebruiken zoals de Feintech vax04101 (niet die goedkope prularia als je wil dat het goed werkt)

HDMiik had hiervoor een oude Panasonic plasma waar ik de Sonos Arc en een Apple TV 4K had aangesloten op de Feintech:

HDMi in: Apple Tv

HDMi/eArc out: Sonos Arc

HDMi Out: TV

werkt prima (overigens je leest hier wel vaker dat Sonos en Samsung TV niet zo goed samenwerken)

Mocht je interesse hebben: ik heb hier nog een Feintech liggen omdat de Pioneer Plasma het na bijna 20j helaas begeven heeft en ik nu een Sony OLED heb staan.

 

Dit is het gouden antwoord wat ik zocht! Dus dan kan ik Apple Music in atmos naar de sonos sturen, en beeld naar de samsung!! 


Wat je wel kan doen is een ears HDMi splitter/switch gebruiken zoals de Feintech vax04101 (niet die goedkope prularia als je wil dat het goed werkt)

HDMiik had hiervoor een oude Panasonic plasma waar ik de Sonos Arc en een Apple TV 4K had aangesloten op de Feintech:

HDMi in: Apple Tv

HDMi/eArc out: Sonos Arc

HDMi Out: TV

werkt prima (overigens je leest hier wel vaker dat Sonos en Samsung TV niet zo goed samenwerken)

Mocht je interesse hebben: ik heb hier nog een Feintech liggen omdat de Pioneer Plasma het na bijna 20j helaas begeven heeft en ik nu een Sony OLED heb staan.

 

Dit is het gouden antwoord wat ik zocht! Dus dan kan ik Apple Music in atmos naar de sonos sturen, en beeld naar de samsung!! 

Als je wil kan je mijn Feintech overnemen. Ding kost wel wat geld nieuw en zo doe je er een zaakje aan. Laat maar weten of je geïnteresseerd bent


Als je enkel Apple Music wil beluisteren dan kan je dat rechtstreeks op elke Sonos speaker. Apple Music toevoegen aan je services in de Sonos app en klaar.


Reageer