Skip to main content

Kleine cross post van Tweakers.

Gisteren mijn nieuwe Arc Ultra aangesloten. Eerst de Sub (gen 2), de One en One SL die de surrounds vormen verwijderd van de Beam (gen 1), de Beam hernoemd en afgekoppeld. De Arc Ultra aangesloten en op de wifi gezet (overige apparaten hangen aan een Boost). Sub en One (SL) weer aangesloten. De geavanceerde Trueplay gedaan. Ace gekoppeld, Google Assistent toegevoegd - die blijkt te werken op de One die als surround dient. Dat is een kadootje - vroeger werkte dat ook zo met een Playbar, maar ik had nog nergens gelezen dat dat met de Arc Ultra ook zou werken. De al aangeschafte Nest Mini kan dus retour. De set up ging gladjes.

Eerste ervaringen. Wow. Geluid is helderder. Stukje Dune 2 geprobeerd (zie https://www.whathifi.com/features/the-best-dolby-atmos-movie-scenes) voor Atmos. Moest wel even weer de instellingen van de Samsung TV in, maar het werkt. Atmos klinkt goed, zelfs met mijn non-Atmos achterspeakers. Ook muziek van Blu Ray klinkt prima!

Past hij op dezelfde beugel en voedingskabel? 

Ik gebruikte voor de Beam geen beugel, nu voor de Arc Ultra ook niet - dat zouden ook verschillende beugels zijn. Ik heb inderdaad het netsnoer en de HDMI-kabel van de Beam gebruikt. Ik had al gelezen dat dat kon en omdat die kabels zwart zijn (in tegenstelling tot de witte kabels die bij de witte Arc Ultra zitten), vallen ze minder op dan witte omdat ze over de voet van de TV lopen.

Ziet er goed uit! Nu nog even door sparen voor een kleuren tv 🤭

Reageer