Beantwoord

Arc Tv verbinding

  • 18 July 2023
  • 13 reacties
  • 125 Bekeken

Badge

Arc aangesloten op een Epson LS-8000 projector. Arc op HDMI Arc aangesloten. Projector CEC geactiveerd en ARC poort geselecteerd. Maar dan….:

- Via de Sonos app krijg ik steeds de melding “HDMI ARC niet gedetecteerd etc”. Terwijl:

- Poort wel geactiveerd is, en er via de Arc geluid te horen is van de projector
- Maar het volume kan ik alleen maar via de SOnos app regelen en niet via de afstandbediening van de projector (die doet helemaal niets meer ook niet nadat ik deze via IR heb geactiveerd).

Verder heb ik niets op de projector aangesloten. Wie of wie…. Vind ik geen oplossing dan moet ik dus iedere keer als ik de projector aanzet het geluid met de app bedienen. En ook de Arc selecteren als geluidsbron…

Reacties welkom!

 

icon

Beste antwoord door pjotr78 21 July 2023, 07:17

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 7

Gebruik je de bijgeleverde kabel? 

Badge

Dat doe ik (de sonos kabel). Omdat ik daar over twijfelde heb ik ook een andere hdmi geprobeerd. Zonder succes tot dusver.

Ik heb trouwens ook geprobeerd om het via de digitale aansluiting te proberen met het verloopje van Sonos. Ook dat werkt niet.

Bedankt voor het meedenken!

Badge

Wat overigens wel werkt: de RF afstandbediening koppelen met de ARC. Alleen: zodra de TV aangaat, reageert die AB met volume hoog/laag niet meer op de projector.

Reputatie 7

Waarop heb je de TV dan aangesloten?

Badge

De projector is de TV. Zit een Android TV ingebouwd evenals speakers (maar die halen het niet bij Sonos). Via het platform van de projector kan ik ook appes downloaden om te kijken. Muv Netflix trouwens. Hoop dat dit de opstelling verduidelijkt. Heb nog even gezocht nav jouw opmerking over de kabel. Ga nogmaals met een andere hdmi kabel proberen…

Reputatie 7

Ah, OK: de projector loopt op het besturingssysteem Android TV.

Bij een projector is de kabel vaak erg lang. Dat kan invloed hebben op het signaal. Vandaar mijn tip om het eens met de originele kabel te proberen. Eventueel eerst even alles een poos stroomloos maken.

Badge

Het werkt… Het issue bleek niet de projector, niet de kabel maar: de Arc. De hdmi poort van de Arc is een beetje gammel. Wanneer de stekker er stevig wordt ingeduwd, niet de kabel aanraak, goed geklemd zit en de Arc verder niet van zn plaats haal, dan werkt het. 

Bedankt 106rallye voor het meedenken. Ik ben pas goed naar de kabel gaan kijken toen jij er naar vroeg!

Reputatie 7

Misschien toch even bellen met Sonos. Als je de originele kabel gebruikt moet dat niet kunnen.

Badge

Helemaal eens. Maar bellen met Sonos is geen feest. Heb dat de afgelopen weken regelmatig geprobeerd. Zijn heel slecht bereikbaar. Dus ik gooi de Sonos-kabel weg en raak de Arc verder maar niet meer aan….

Reputatie 5
Badge +3

Zit er nog garantie op de arc? Als de hdmi poort niet helemaal goed is zou ik hem willen laten maken/nakijken. 

Badge

Hij is gloedje nieuw…. Ben al lang blij dat het werkt, maar wel een goed idee m te ruilen. 

Reputatie 7

Garantie kan ook via je leverancier n plaats van rechtstreeks met Sonos…..

Badge

Ik heb de Arc, met een sub en 2 Era’s direct bij Sonos aangeschaft. Vandaar dat ik naar Sonos terug moet…