Vraag

Arc niet te resetten en verliest regelmatig verbinding

  • 21 November 2020
  • 4 reacties
  • 986 Bekeken

Onlangs een Google Chromecast via de Connect box op een Samsung tv aangesloten. Sindsdien zijn er problemen met de arc ontstaan.

In 1e instantie accepteert de tv de arc niet meer en moet ik de koppeling iedere keer herstellen. De Chromecast maar verwijderd en nu doet de arc bij het aanzetten van de tv gelukkig het wel.

Echter nu is een andere probleem, de arc verliest regelmatig de verbinding bij het afspelen van muziek. De arc geeft wel het tv geluid door. De arc proberen te resetten. Maar dat doet hij niet... lampje blijft wit.

Hoe kan ik deze 2 problemen oplossen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Hoi,

Bij mijn weten werkt de Chromecast los van de settopbox (Connect Box). Dient enkel via een HDMI- ingang aan TV geplugd en Wifi-geconnecteerd. De Sonos Arc best aan een ARC/ eARC HDMI hangen. Geen idee hoeveel HDMI’s en van welk type uw Samsung TV bezit. Heb zelf al wat problemen gekend met de Sonos Arc tot op heden doch een reset heb ik nooit uitgevoerd. Best voor wat de Arc betreft werken/terug installeren via Sonos App + Thuisbioscoop - TV Installatie.

Succes,

Danny

 

 

 

De Samsung tv heeft geen enkele hmdi aansluiting, vandaar zij een One Connect Box hebben. Hierop zitten de meeste aansluitingen, waaronder alle hdmi. Uit verschillende forum berichten blijkt dat Sonos regelmatig problemen met deze One Connect box heeft. Dat blijkt ook met Chromecast. Ik heb hiervoor nog geen oplossing voor gevonden.

De issue van het continu wegvallen van de verbinding is nu irritant aan het worden. Ik hoopte d.m.v. het resetten (fabrieksinstelling) en opnieuw de arc te installeren het probleem op te lossen. Helaas werkt het resetten niet.

 

Het is te vrezen dat de zaken softwarematig een bijsturing vereisen en dat de oplossing niet direct in uw handen ligt.

 

Hoi,

 

dit probleem heb ik vandaag ondervonden en heb het probleem gevonden.

 

sinds gister hebben wij een nieuwe decoder deze kan 4k weergeven ik kan dit ook in de instellingen veranderen. Elke keer als ik de tv aan had gezet en de decoder was de sonos arc zijn verbinding kwijt via de hdmi arc ik had dit probleem niet optisch dus in de hdmi bevond zichnieta wat stoorde. De decoder heb ik van 4k maar 1080p veranderd en alles opnieuw aan en uitgezet maar het probleem was niet opgelost. Decoder instelling naar 1080i gezet en zelfde weer gedaan alles uit en aan en het probleem was verholpen de arc verloor geen signiaal.