Vraag

Arc kraakt hard na trueplay tuning

  • 29 March 2023
  • 10 reacties
  • 245 Bekeken

Ik heb net mijn arc en twee era 300s met true play getuned en daarna kraakte mijn arc echt ontzettend hard. Er komt ook geen geluid meer uit.  Ook als ik de knoppen op de arc in druk lijkt het net of er iemand met een hamer slaat naast je oor. Ligt dit aan de true play tuning? Voordat ik dat deed, deed allles het namelijk prima.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

En wat gebeurt er als je de trueplay weer uitschakelt?

Ik heb net de fabrieksinstellingen terug gezet bij de arc en ga vanavond even proberen of die het weer gaat doen. Dat kraken is echt ontzettend hard. Ik schrok me dood en dacht eerst dat er egens iets groots naar beneden was gevallen ofzo.

Beste,

 

Dit probleem heb ik ook ervaren.

Na het tunen van trueplay, waar je normaal het geluid krijgt dat de tuning compleet is, kreeg ik hetzelfde probleem. Er kwam een heel hard geluid het het systeem. Precies zoals Kaas het omschreef.

Ik heb toen direct alle stekkers uitgetrokken.

Vervolgens heb ik alles weer ingestoken maar het probleem bleef. Zelfs bij het bedienen van de volume knoppen, maakte de Arc een hard tikkend geluid.

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden.

De diagnose heb ik inmiddels al naar Sonos gestuurd.

Ik heb uiteindelijk van alle boxen de fabrieksinstellingen terug gezet en daarna, zonder trueplay, de boxen weer laten connecten. Gelukkig was toen dat harde geknal weg en kon ik ze weer gebruiken. Trueplay ga ik iig niet meer gebruiken. Ik heb trouwens ook nog een video, waarin je helaas niet het harde geknal na het trueplayen kan horen,maar wel het harde geluid bij het bedienen van de volumeknoppen. Maar die kan ik hier helaas niet plaatsen.

Bedankt voor je reactie Kaas.

Ik zal morgen contact opnemen met Sonos, kijken wat zij hiervan vinden.

Het zou toch jammer zijn dat we geen trueplay meer kunnen gebruiken.

Overigens heb ik dit al een keer eerder ervaren, tijdens een game sessie op mijn Xbox Series X. Bij het switchen van een spel (Quick resume), kwamen ook de stokslagen van Sonos.

Dit kan niet goed zijn voor de hardware.

Ik hoop op een goede oplossing vanuit Sonos.

 

Reputatie 7

@Kaas Ik zou als ik jou was ook maar eens contact opnemen met Sonos. Geen Trueplay kunnen doen hoort niet.

@106rallye thx, net gedaan. Ik ga vanavond weer proberen om trueplay actief te krijgen. Mocht het weer gebeuren, dan gaat sonos met mij kijken waar het nu precies vandaan komt. De video hebben ze daar nu wel al en dat klonk dus iig niet al te goed.

 

Eerst alles geupdate naar 15.4 en toen trueplay uitgevoerd. Deze keer geen harde klappen en het lijkt nu allemaal te werken.

 

@Brinky hoe is het bij jou gegaan?

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Kaas 

 

Ik zie je mailtje net voorbij komen. 

Heel goed om te horen dat het nu goed lijkt te gaan.

Mocht het toch nog problemen veroorzaken dan weet je ons te vinden. 

Hey @Kaas,

 

Gisteren heb ik contact gehad met Sonos.

Samen hebben we alles naar fabrieksinstellingen terug gebracht en vervolgens alles geüpdate.

Hierna verliep het Trueplay afstellen vlekkeloos.

Mogelijk was niet alles ge-update en dit mogelijk de oorzaak.

 

Hopelijk is de schade van de stok slagen beperkt🙏🏻.

 

Bedankt voor de terugkoppeling en nu genieten van het prachtige geluid.